W ubiegłym tygodniu Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, rozesłała zapytania ofertowe do wybranych banków z propozycją współpracy. Własną bankową markę operator chciałby uruchomić na początku przyszłego roku.
– Nasze plany biznesowe zakładają rozwijanie projektów partnerskich w różnych branżach, m.in. finansowej. Liczymy na bliską współpracę z wybranymi partnerami. Rozmawiamy o możliwej współpracy także z firmami finansowymi – potwierdza, choć nie zupełnie wprost, Małgorzata Rybak-Dowżyk, rzecznik PTC.
Ekspresowe tempo
Według naszych informacji T-Mobile chciałoby, aby partner opracował dla niego komplet usług bankowych, który operator zaoferowałby przede wszystkim swojej liczącej blisko 7 mln rzeszy klientów abonamentowych (do tego dochodzi jeszcze 5–6 mln klientów usług pre-paid). T-Mobile nie jest bankiem, więc zgodnie z przepisami prawa nie może samodzielnie świadczyć tego typu usług. Chce jednak, żeby nowe produkty były sprzedawane przez partnera pod marką sieci komórkowej. Podzieli się z nim kosztami wdrożenia usług, kosztami promocji i sprzedaży. Jak również przyszłymi wpływami.
T-Mobile pracuje nad projektem w ekspresowym tempie. Potencjalni partnerzy dostali bardzo mało czasu na opracowanie propozycji współpracy. – Albo tak naprawdę partner jest już wybrany, a zapytanie zostało złożone pro-forma, albo mają nóż na gardle – mówi przedstawiciel jednego z banków, do których zwrócił się operator.