„La Tri­bu­ne" w wer­sji elek­tro­nicz­nej po­da­ła, że PSA Peu­ge­ot Ci­tro­en roz­wa­ża moż­li­wość ko­lej­ne­go pod­wyż­sze­nia ka­pi­ta­łu. Po­su­nię­cie to ob­ni­ży­ło­by udział ro­dzi­ny Peu­ge­otów w fir­mie. We­dług pra­sy trwa­ją już roz­mo­wy w fir­mie i z ro­dzi­ną, któ­ra po­sia­da 25 proc. ak­cji (38 proc. gło­sów). Por­tal ga­ze­ty do­dał, że w tym ro­ku Peu­ge­ot wy­ko­rzy­sta 1,5 mld eu­ro z za­strzy­ku ka­pi­ta­ło­we­go. Nie jest też pew­ne, czy Ge­ne­ral Mo­tors ma­ją­cy juz 7 proc. ak­cji PSA weź­mie udział w ko­lej­nym pod­wyż­sze­niu ka­pi­ta­łu.

Peu­ge­ot tra­cił 200 mln eu­ro mie­sięcz­nie i spo­dzie­wa się po­wro­tu do zy­sku w 2015 r. dzię­ki pla­no­wi re­struk­tu­ry­za­cji, któ­ry za­kła­da re­duk­cję za­ło­gi o 8 tys. i za­mknię­cie jed­nej fa­bry­ki we Fran­cji.

– Po­gło­ska o pod­wyż­sze­niu ka­pi­ta­łu mo­że za­wa­żyć na ak­cjach w krót­kim ter­mi­nie ze wzglę­du na po­gor­sze­nie się sy­tu­acji fir­my m. in. przez zmniej­sze­nie udzia­łu ryn­ko­we­go w Niem­czech i Bra­zy­lii – stwier­dził je­den z pa­ry­skich ma­kle­rów. In­ny scep­tycz­nie pod­szedł do tej ewen­tu­al­nej ope­ra­cji, ale do­dał, że mo­że ona oży­wić spe­ku­la­cje, iż Peu­ge­ot mógł­by po­zbyć się udzia­łów w pro­du­cen­tach pod­ze­spo­łów: Fau­re­cii i Zo­diac Ae­ro­spa­ce.