Ułatwia szybki i szeroki kontakt z odbiorcami (poprzez strony internetowe korporacji, blogi ich pracowników czy profile w portalach społecznościowych firm), ale też umożliwia dwukierunkową komunikację z osobami zainteresowanymi CSR-owymi działaniami. Mogą to być akcjonariusze firm, analitycy giełdowi , media, także sami pracownicy i członkowie związków zawodowych, ale też organizacje pozarządowe czy nasi klienci.
Wszelkie działania, jakie umożliwia tzw. Web 2.0 ( serwisy w Internecie, które pozwalają internautom wypowiadanie się na interesujące ich tematy - poprzez korzystanie z blogów czy mikroblogów, portali społecznosciowych itp.) to idealne narzędzia dla firm, które chcą być przejrzyste i otwarte. Dzięki narzędziom Web 2.0 korporacja może zbierać opinie od zainteresowanych jej działaniami CSR osób, prosić je o nowe pomysły, inicjować akcje. Toyota i Dell umożliwiały np. użytkownikom Facebooka sadzenie wirtualnych drzew - za każde posadzone lub przekazane przyjaciołom w sieci firmy sadziły prawdziwe drzewko.
Coraz popularniejsze są też w sieci inicjatywy polegające na korzystaniu ze specjalnych aplikacji, które umożliwiają przekazywanie niewykorzystywanych właśnie mocy procesora komputera np. na badania naukowe.
Autorka wyczerpująco zapoznaje czytelnika zarówno z ciekawymi przykładami działań CSR w sieci, jak i z teorią dotyczącą CSR oraz konsekwencjami, jakie rodzi dla korporacji rozwój interaktywnych form korzystania z Internetu.