Ułatwia  szybki i szeroki kontakt z odbiorcami (poprzez strony internetowe korporacji, blogi ich pracowników czy profile w portalach społecznościowych firm), ale też umożliwia dwukierunkową komunikację z osobami zainteresowanymi CSR-owymi działaniami.  Mogą to być akcjonariusze  firm, analitycy giełdowi , media, także sami pracownicy i członkowie  związków zawodowych, ale też  organizacje  pozarządowe czy  nasi   klienci.

Wszelkie działania, jakie umożliwia  tzw. Web 2.0 ( serwisy w Internecie, które pozwalają internautom wypowiadanie się  na interesujące ich tematy - poprzez korzystanie z blogów czy mikroblogów, portali społecznosciowych itp.) to idealne narzędzia dla firm, które  chcą być przejrzyste i otwarte. Dzięki narzędziom Web 2.0 korporacja może zbierać opinie od zainteresowanych jej działaniami CSR osób, prosić je o nowe pomysły,  inicjować  akcje.  Toyota i Dell umożliwiały np. użytkownikom Facebooka sadzenie wirtualnych drzew - za każde  posadzone lub przekazane przyjaciołom w sieci firmy sadziły prawdziwe drzewko.

Coraz popularniejsze są też w sieci inicjatywy polegające na korzystaniu ze specjalnych aplikacji, które umożliwiają przekazywanie niewykorzystywanych właśnie mocy procesora komputera np. na badania naukowe.

Autorka wyczerpująco zapoznaje czytelnika zarówno z ciekawymi przykładami działań CSR w sieci, jak i z teorią dotyczącą CSR oraz konsekwencjami, jakie rodzi dla korporacji rozwój interaktywnych form korzystania z Internetu.