IAB Polska: Polacy w internecie

Publikacja: 22.07.2014 16:28

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

przygotował raport pt.: Internet 2013. Polska-Europa-Świat, w którym zaprezentował trendy dotyczące funkcjonowania społeczeństw w sieci.

W minionym roku o 9 proc. wzrosła liczba osób korzystających nad Wisłą z możliwości Internetu. Oznacza to, że ponad 21,1 mln osób powyżej siódmego roku życia łączy się z siecią z czego 1,77 miliona to nowi użytkownicy.

Z raportu wynika również, że wciąż 28 proc. gospodarstw domowych nie ma dostępu do Internetu.

Ponad połowa (54 proc.) Polaków korzysta z mobilnego dostępu przy pomocy smartfona. Smartfon lub tablet jest też dla 69 proc. społeczeństwa drugim ekranem towarzyszącym włączonemu telewizorowi.

Inne od tradycyjnych odbiorniki zajmują coraz większą część osób mających dostęp do  sieci. 96 proc. korzystających z takiego dostępu deklaruje, że ogląda treści wideo dostępne on-line.

Na znaczeniu zyskuje w związku z powyższym reklama internetowa, szczególnie na mobilnych nośnikach. Reklama internetowa osiągnęła wartość 2,43 mld zł, co oznacza ponad 10-procentowy wzrost rok do roku. Wzrost wartości reklam na urządzeniach mobilnych szacowany przez IAB Polska wyniósł w ubiegłym roku około 106 proc.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

przygotował raport pt.: Internet 2013. Polska-Europa-Świat, w którym zaprezentował trendy dotyczące funkcjonowania społeczeństw w sieci.

Pozostało 86% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy