Netia powalczy o abonentów Neostrady nową submarką. Dropss na LLU [nowe]

Publikacja: 29.07.2014 14:13

Służby PR Netii - poinformowały dziś o wprowadzeniu przez stacjonarnego operatora nowej oferty usługi dostępu do Internetu (solo) pod również nową marką Dropss.

Telekom nie ukrywa, że kieruje ofertę m.in. do klientów Orange Polska, pozostających w zasięgu LLU Netii (ograniczonego do aktywnych już łączy Orange), ale kampania towarzysząca promocji oferty podkreślająca "czystość" i "prostotę" będzie miała charakter ogólnopolski.

Netia proponuje użytkownikom usługę do 20 Mb/s za 49,9 zł miesięcznie, czyli w relatywnie atrakcyjnej cenie. Neostrada, flagowa usługa stacjonarna  Orange Polska w opcji do 10 Mb/s to podobny koszt, ale z punktu widzenia użytkownika kosztuje więcej ponieważ operator od abonentów samej usługi dostępowej pobiera także opłatę za utrzymanie łącza.

Zasięg LLU Netii to około 4,9 mln gospodarstw domowych. Ten hurtowy model zwykle wykorzystywany jest do świadczenia usług pakietowych. Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii nie wyklucza, że z czasem pod submarką Dropss sprzedawana będzie nie tylko sama usługa dostępowa.

Marka Dropss będzie promowana przede wszystkim w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Wieczorek nie zdradza wartości kampanii.

Submarka ma swoją stronę dropss.pl (przygotowała ją firma Infinity) i widać, że będzie docelowo samoobsługowym kanałem zarządzania kontem użytkownika.

Warto odnotować też związek informacji o pojawieniu się oferty Dropss z niedawną publikacją raportu ARC Rynek i Opinia o abonentach Neostrady oraz powodach ich rezygnacji z usługi. Jak się okazuje termin publikacji raportu ARC nie był przypadkowy, choć badawczy instytut zapewniał nas, że zajął się tą tematyką z własnej inicjatywy.

Karol Wieczorek pytany, czy Netia zamówiła lub kupiła raport od ARC - komentarzy odmawia.

Gdyby nie to, że Netia kieruje ofertę do nowych klientów, to można by ją wiązać z planowaną deregulacją Orange Polska na rynku 5. (BSA). Około połowa klientów Netii podpiętych łączami BSA jest w zasięgu rozwiązania LLU. Jeśli przyjąć, że podobnie jest w 76 gminach objętych deregulacją, a Netia obsługuje w tych lokalizacjach około 30-40 tys. abonentów BSA, to miałaby szansę konkurować Dropssem o około 15-20 tys. abonentów stacjonarnej usługi dostępowej.

Służby PR Netii - poinformowały dziś o wprowadzeniu przez stacjonarnego operatora nowej oferty usługi dostępu do Internetu (solo) pod również nową marką Dropss.

Telekom nie ukrywa, że kieruje ofertę m.in. do klientów Orange Polska, pozostających w zasięgu LLU Netii (ograniczonego do aktywnych już łączy Orange), ale kampania towarzysząca promocji oferty podkreślająca "czystość" i "prostotę" będzie miała charakter ogólnopolski.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy