Netia powalczy o abonentów Neostrady nową submarką. Dropss na LLU [nowe]

Publikacja: 29.07.2014 14:13

Służby PR Netii - poinformowały dziś o wprowadzeniu przez stacjonarnego operatora nowej oferty usługi dostępu do Internetu (solo) pod również nową marką Dropss.

Telekom nie ukrywa, że kieruje ofertę m.in. do klientów Orange Polska, pozostających w zasięgu LLU Netii (ograniczonego do aktywnych już łączy Orange), ale kampania towarzysząca promocji oferty podkreślająca "czystość" i "prostotę" będzie miała charakter ogólnopolski.

Netia proponuje użytkownikom usługę do 20 Mb/s za 49,9 zł miesięcznie, czyli w relatywnie atrakcyjnej cenie. Neostrada, flagowa usługa stacjonarna  Orange Polska w opcji do 10 Mb/s to podobny koszt, ale z punktu widzenia użytkownika kosztuje więcej ponieważ operator od abonentów samej usługi dostępowej pobiera także opłatę za utrzymanie łącza.

Zasięg LLU Netii to około 4,9 mln gospodarstw domowych. Ten hurtowy model zwykle wykorzystywany jest do świadczenia usług pakietowych. Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii nie wyklucza, że z czasem pod submarką Dropss sprzedawana będzie nie tylko sama usługa dostępowa.

Marka Dropss będzie promowana przede wszystkim w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Wieczorek nie zdradza wartości kampanii.

Submarka ma swoją stronę dropss.pl (przygotowała ją firma Infinity) i widać, że będzie docelowo samoobsługowym kanałem zarządzania kontem użytkownika.

Warto odnotować też związek informacji o pojawieniu się oferty Dropss z niedawną publikacją raportu ARC Rynek i Opinia o abonentach Neostrady oraz powodach ich rezygnacji z usługi. Jak się okazuje termin publikacji raportu ARC nie był przypadkowy, choć badawczy instytut zapewniał nas, że zajął się tą tematyką z własnej inicjatywy.

Karol Wieczorek pytany, czy Netia zamówiła lub kupiła raport od ARC - komentarzy odmawia.

Gdyby nie to, że Netia kieruje ofertę do nowych klientów, to można by ją wiązać z planowaną deregulacją Orange Polska na rynku 5. (BSA). Około połowa klientów Netii podpiętych łączami BSA jest w zasięgu rozwiązania LLU. Jeśli przyjąć, że podobnie jest w 76 gminach objętych deregulacją, a Netia obsługuje w tych lokalizacjach około 30-40 tys. abonentów BSA, to miałaby szansę konkurować Dropssem o około 15-20 tys. abonentów stacjonarnej usługi dostępowej.

Służby PR Netii - poinformowały dziś o wprowadzeniu przez stacjonarnego operatora nowej oferty usługi dostępu do Internetu (solo) pod również nową marką Dropss.

Telekom nie ukrywa, że kieruje ofertę m.in. do klientów Orange Polska, pozostających w zasięgu LLU Netii (ograniczonego do aktywnych już łączy Orange), ale kampania towarzysząca promocji oferty podkreślająca "czystość" i "prostotę" będzie miała charakter ogólnopolski.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę