Reklama

Polacy nie garną się do giełdy

Styczeń był szóstym miesiącem z rzędu, w którym spadła liczba otwartych rachunków inwestycyjnych.

Publikacja: 11.02.2015 11:39

Polacy nie garną się do giełdy

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek

Według oficjalnych danych KDPW na koniec stycznia otwartych było 1,423 mln kont. Oznacza to, że w ciągu ostatniego miesiąca ubyło ich prawie 6,7 tys. Po raz kolejny w dużej mierze odpowiadał za to Trigon DM, który kontynuuje robienie porządków. W sumie tylko ta instytucja zamknęła prawie 4,3 tys. kont.

Maklerom nie jest jednak do śmiechu. Po pierwsze, wszyscy doskonale wiedzą, że dane KDPW nie odróżniają, które rachunki są aktywne, a które służą jedynie podbijaniu statystyk. Druga nie najlepsza informacja jest taka, że Polacy nie garną się do inwestowania na giełdzie. Maklerzy przyznają, że sami niewiele mogą zrobić. – Pole manewru przy pozyskiwaniu nowych klientów jest dość ograniczone. Domy maklerskie słusznie postawiły na działania edukacyjne. Organizujemy liczne szkolenia, warsztaty i pokazujemy możliwości związane z inwestowaniem. Prawda jest jednak taka, że w takich spotkaniach uczestniczą przede wszystkim ludzie, którzy mają lub mieli już do czynienia z rynkiem i poszukują nowych możliwości inwestycyjnych – mówi Roland Paszkiewicz, szef działu analiz CDM Pekao. – Efekt jest taki, że zwiększa się ich aktywność na rynku i/lub liczba wykorzystywanych możliwości inwestycyjnych. Działania edukacyjne nie mają jednak wpływu na liczbę klientów – nie da się namówić do nauki o inwestowaniu osób, które nie odczuwają takiej potrzeby – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama