Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 11.02.2015 11:39 Publikacja: 11.02.2015 11:39
Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek
Według oficjalnych danych KDPW na koniec stycznia otwartych było 1,423 mln kont. Oznacza to, że w ciągu ostatniego miesiąca ubyło ich prawie 6,7 tys. Po raz kolejny w dużej mierze odpowiadał za to Trigon DM, który kontynuuje robienie porządków. W sumie tylko ta instytucja zamknęła prawie 4,3 tys. kont.
Maklerom nie jest jednak do śmiechu. Po pierwsze, wszyscy doskonale wiedzą, że dane KDPW nie odróżniają, które rachunki są aktywne, a które służą jedynie podbijaniu statystyk. Druga nie najlepsza informacja jest taka, że Polacy nie garną się do inwestowania na giełdzie. Maklerzy przyznają, że sami niewiele mogą zrobić. – Pole manewru przy pozyskiwaniu nowych klientów jest dość ograniczone. Domy maklerskie słusznie postawiły na działania edukacyjne. Organizujemy liczne szkolenia, warsztaty i pokazujemy możliwości związane z inwestowaniem. Prawda jest jednak taka, że w takich spotkaniach uczestniczą przede wszystkim ludzie, którzy mają lub mieli już do czynienia z rynkiem i poszukują nowych możliwości inwestycyjnych – mówi Roland Paszkiewicz, szef działu analiz CDM Pekao. – Efekt jest taki, że zwiększa się ich aktywność na rynku i/lub liczba wykorzystywanych możliwości inwestycyjnych. Działania edukacyjne nie mają jednak wpływu na liczbę klientów – nie da się namówić do nauki o inwestowaniu osób, które nie odczuwają takiej potrzeby – dodaje.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Firma otrzymała decyzję o wsparciu na realizację nowej inwestycji w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego....
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Akademia Przedsiębiorczości BraveCamp, realizowana przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego już od ośmiu lat,...
Przez ostatnie dziesięć lat polski ekosystem start-upowy przeszedł ogromną transformację – od anonimowej na aren...
29 września odbędzie się Gala Finałowa BraveCampu – jednego z najważniejszych wydarzeń na mapie akademickiej prz...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Według różnych badań, firmy – szczególnie małe i średnie – nadal nie wykorzystują w pełni możliwości, które dają...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję? 
 Zaloguj się lub wypróbuj za darmo 
 wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas