Aplikacje atrakcyjne dla Amerykanów

Czas spędzany nad mobilnymi urządzeniami w USA rośnie – w II kwartale wynosił już trzy godzin y i 40 minut dziennie (o 35 proc. więcej niż przed rokiem). Gros tego czasu Amerykanie poświęcają na korzystanie z rozmaitych aplikacji. Najwięcej - z Facebooka.

Aktualizacja: 07.09.2015 16:32 Publikacja: 07.09.2015 15:59

Jak zbadała firma Flurry, za oceanem coraz mniej czasu jest poświęcane na korzystaniu z mobilnych wyszukiwarek internetowych. Na zainteresowaniu właścicieli tabletów i smartfonów zyskują natomiast wciąż mobilne aplikacje. W II kwartale tego roku tylko 10 proc. całego czasu poświęcanego na korzystanie z mobilnych urządzeń przypadało na mobilne wyszukiwarki, choć rok temu było to jeszcze 14 proc., a w I kw. 2013 roku – 20 proc.

Przez 90 proc. czasu spędzanego przed małymi ekranami, fani komórek i tabletów korzystają aktualnie z mobilnych aplikacji. Najczęściej jest to Facebook, który pochłania statystycznemu użytkownikowi mobilnemu 19 proc. całego czasu poświęcanego na korzystanie z aplikacji. Dalsze 17 proc. statystyczny amerykański użytkownik spędza nad aplikacjami rozrywkowymi, a kolejne 15 proc. - nad grami. 12 proc. przypada na inne aplikacje społecznościowe i komunikatory. Co ciekawe – tylko 8 proc. czasu Amerykanie spędzają użytecznymi nad aplikacjami, a 4 proc. – korzystając z aplikacji ułatwiających zarządzanie własnym czasem, pracą czy projektami biznesowymi. 3 proc. czasu pochłania YouTube, a zaledwie 2 proc. – aplikacje newsowe, dostarczające na komórkę czy tablet najświeższe informacje.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień