Pan Krzysztof ma kartę kredytową Citi Handlowego. Jej ważność upływa w październiku tego roku. – Już w lipcu bank przysłał mi nową kartę, ale nie aktywowałem jej, bo stara jest jeszcze ważna – opowiada czytelnik. – W pierwszej połowie października chciałem zrobić przelew z karty i miałem z tym problem, chociaż jest to jedna z droższych transakcji, bo bank pobiera 8 proc. wartości przelewu.
Jak się okazało, w Citi Handlowy do momentu aktywacji nowej karty nie ma możliwości realizowania przelewów internetowych za pośrednictwem serwisu Citibank Online. Podczas próby realizacji takiego transferu system weryfikuje status nowej karty i pojawia się komunikat o konieczności jej aktywowania. Ostatecznie klient złożył dyspozycję przelewu z rachunku karty kredytowej podczas rozmowy z pracownikiem banku.
Pomijając tę specyficzną operację, w zasadzie we wszystkich bankach, w tym także w Citi Handlowy, nie powinno być żadnych kłopotów z używaniem karty kredytowej aż do ostatnich minut jej ważności. Jeśli na plastiku widnieje data: 10/2017, oznacza to, że karta jest aktywna do 31 października 2017 r., do godziny 23.59.
– Do tego czasu klient może wykonywać wszystkie płatności, jeśli oczywiście wcześniej nie aktywuje nowej karty, która została wysłana przez bank – mówi Marcin Domagała, dyrektor Departamentu Zarządzania Produktem Karta Kredytowa w Citi Handlowy.
Bank ten na trzy miesiące przed upływem terminu ważności karty sprawdza, czy klient spełnia warunki niezbędne do wydania kolejnej karty. Jeśli spełnia, bank wysyła mu nowy plastik, jeśli nie – podobna weryfikacja może być przeprowadzona jeszcze dwa razy, w dwóch następnych miesiącach.