Reklama

Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Chociaż Sąd Najwyższy już kilka lat temu orzekł, że nieudostępnienie klientowi toalety może naruszyć jego dobra osobiste, nadal zdarza się, że banki takiego dostępu odmawiają.

Aktualizacja: 27.03.2020 12:31 Publikacja: 27.03.2020 12:05

Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

dgk

W jednym z takich przypadków interweniuje Rzecznik Praw Obywatelskich. W artykule „Nowego Tygodnia" pt. „Kasę przyjmą, do łazienki nie wpuszczą" poinformowano  o niewpuszczeniu 28 lutego 2020 r. klientki do toalety w oddziale jednego z dużych banków w Chełmie.

- Właściwa obsługa osób korzystających z usług bankowych to nie tylko sprawa z zakresu prawa konsumenckiego. Wiąże się także z zagwarantowaną w Konstytucji przyrodzoną, a niezbywalną godnością każdego człowieka - przypomina RPO.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Reklama
Reklama