Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Chociaż Sąd Najwyższy już kilka lat temu orzekł, że nieudostępnienie klientowi toalety może naruszyć jego dobra osobiste, nadal zdarza się, że banki takiego dostępu odmawiają.

Aktualizacja: 27.03.2020 12:31 Publikacja: 27.03.2020 12:05

Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

dgk

W jednym z takich przypadków interweniuje Rzecznik Praw Obywatelskich. W artykule „Nowego Tygodnia" pt. „Kasę przyjmą, do łazienki nie wpuszczą" poinformowano  o niewpuszczeniu 28 lutego 2020 r. klientki do toalety w oddziale jednego z dużych banków w Chełmie.

- Właściwa obsługa osób korzystających z usług bankowych to nie tylko sprawa z zakresu prawa konsumenckiego. Wiąże się także z zagwarantowaną w Konstytucji przyrodzoną, a niezbywalną godnością każdego człowieka - przypomina RPO.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów