Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący, jak konsumenci oceniają swoją sytuację oraz kondycję gospodarki zwiększył się nie tylko w ciągu miesiąca (o 7,5 pkt proc., do –11,5 pkt proc.), ale jest też wyższy niż przed rokiem o 11,0 pkt proc. i o 2,2 pkt proc. przekroczył wartości notowane w IV kwartale 2008 r.
Konsumenci z mniejszą ostrożnością planują poważniejsze wydatki. Wzrósł też Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Mniej pesymistyczne od dotychczasowych były oceny zmian sytuacji gospodarczej kraju w ostatnich 12 miesiącach i przewidywania w tym zakresie na najbliższe 12 miesięcy.
W nieco mniejszym stopniu poprawiły się oceny uzyskanych i przewidywanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych, obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz możliwości zaoszczędzenia pieniędzy.
[srodtytul] Stopniową poprawę nastrojów potwierdza badanie Ipsos[/srodtytul]
Pierwszy miesiąc wakacji przyniósł lekką poprawę nastrojów wynika z badania Wskaźnika Optymizmu Konsumentów , jaki prowadzi Ipsos. Wskaźnik wzrósł o 2 pkt do 96,7 pkt. Co prawda nadal więcej Polaków jest pesymistami niż optymistami, jeśli pytamy ich o gospodarkę i sprawy materialne. Ale przewaga pesymistów wynosi tylko 3 pkt. procentowe.