Sprzedaż trójwymiarowych telewizorów ma wynieść w 2011 r. 18 mln sztuk. Będzie aż o 460 proc. większa niż w tym roku.

Firma badawcza DisplaySearch szacowała, że w tym roku sprzedaż telewizorów 3D wyniesie 3 mln sztuk. Zgodnie ze zaktualizowanymi danymi ma to być 3,2 mln, a w przyszłym roku już 18 mln. Kilka miesięcy temu analitycy spodziewali się sprzedaży 9 mln sztuk, a dopiero w 2012 r. 20 mln.

Powodów podnoszenia prognoz jest kilka. Ceny takich telewizorów są już obniżane, a spadki są znacznie większe, niż spodziewali się analitycy. Widać także coraz większą ofertę filmów i programów nadawanych w tej technologii. – Konsumenci zazwyczaj są ostrożni w odniesieniu do nowości. Jednak w przypadku telewizorów 3D wszyscy są zgodni, że to przyszłość rynku, dlatego sprzedaż tak mocno ruszyła – ocenia Paul Gray, dyrektor ds. rynku telewizyjnego w DisplaySearch. Jego zdaniem za połowę tegorocznej sprzedaży będą odpowiadali Amerykanie.

W polskich sklepach telewizory 3D pojawiają się od kilku miesięcy. Według danych sklepu Neo24.pl w okresie lipiec – sierpień w porównaniu z zeszłym rokiem sprzedaż wzrosła o ponad 100 proc. – Jeszcze w czerwcu średnia cena wynosiła ok. 7,5 tys. zł. Dziś bez szukania telewizor z najnowszą technologią można kupić za ok. 4,5 tys. zł – mówi Karol Darski z Neo24.pl.

Z danych sklepu wynika, że pięć najlepiej sprzedających się modeli to oferta jednego producenta. Telewizory są już tańsze o 10 – 20 proc. niż w momencie wejścia na rynek.