Rynek budowlany potrzebuje pracowników

- Szacujemy, że obecnie na rynku budowlanym brakuje ok. 150 tys. pracowników. Podwykonawcy odmawiają wykonania zleceń. Trzeba budować siły własne. Zatrudniamy więc Polaków, Ukraińców, próbujemy z pracownikami z Dalekiego Wschodu. Wiemy, że siły własne mogą być droższe, ale zależy nam na wykonaniu kontraktu w terminie i na odpowiednim poziomie - mówi Marek Michałowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Budimex SA. To ósma rozmowa w ramach inicjatywy BDO „Przedsiębiorca Miesiąca", która będzie trwać do końca 2018 roku.

Publikacja: 17.09.2018 09:57

Marek Michałowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Budimex SA

Marek Michałowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Budimex SA

Foto: materiały prasowe

Dziś praktycznie każda branża wspomina o kłopotach z pracownikami. Ile osób Budimex zatrudniał na początku (firma powstała w 1968 roku), a jak wygląda to dziś?

Bardzo różnie. Jako Centrala Handlu Zagranicznego pewnie był nas niecały 1000, ale na naszych budowach w tamtym czasie mogło pracować ok. 25 tys. osób z różnych polskich firm budowlanych. Gdy ja obejmowałem firmę w 1998 roku, liczyła ona 12 tys. osób. Wówczas byliśmy firmą wykonawczą. Podpisywaliśmy dużo kontraktów, w ramach których sami realizowaliśmy większość prac. Potem zaczęły się trudne czasy i należało znacznie ograniczyć zatrudnienie. Zeszliśmy do 4 tys. Dziś jest to między 6 a 7 tys. osób. Znów budujemy siły własne.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Budownictwo
Ghelamco wypłaciło odsetki od obligacji w terminie i pełnej kwocie. Co dalej?
Budownictwo
Efekt Glapińskiego na kursach deweloperów i scenariusz odbicia sprzedaży mieszkań
Budownictwo
GTC bez uwag audytora i z pomysłem na PRS w Niemczech
Budownictwo
Przejęcie na rynku deweloperskim. Develia kupuje Bouygues Immobilier Polska
Budownictwo
Większość kontraktów drogowych zakończy się stratami wykonawców
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem