Reklama

Za dużo ryzyk przy budowie nowych dróg

Niskie ceny, kumulacja robót i dużo budów z betonem mogą wpędzić branżę drogową w kolejny kryzys.

Publikacja: 28.09.2015 21:00

Uczestnicy debaty mówili, że chcąc ocenić technologię, jaka ma być stosowana do budowy dróg, trzeba

Uczestnicy debaty mówili, że chcąc ocenić technologię, jaka ma być stosowana do budowy dróg, trzeba się zachować w sposób racjonalno-inżynierski: usiąść i porównać koszty

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Nowy program budowy dróg ma pozwolić Polsce zbliżyć się do standardów drogowych zachodniej części Europy. Ale w czasie jego realizacji może się pojawić wiele trudnych do rozwiązania problemów. Dyskutowano o tym na debacie „Szanse i wyzwania branży drogowej w Polsce w perspektywie 2014–2023" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".

W tym miesiącu rząd zatwierdził nowy „Program budowy dróg krajowych na lata 2014–2023". W nowej perspektywie przybędzie 3,9 tys. km dróg szybkiego ruchu i 57 obwodnic. Obecnie sieć szybkich tras liczy ok. 3040 km. Po realizacji zaplanowanych inwestycji powiększy się do prawie 7 tys. km.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Budownictwo
Spadek liczby mieszkań oddanych do użytku. Nowe dane GUS
Budownictwo
Budimex zawalczy o wzrost przychodów, kluczem trzymanie dobrej rentowności
Budownictwo
Artur Popko, prezes Budimeksu: Ciemne chmury nad rynkiem budowlanym. Branża apeluje
Budownictwo
Ile mieszkań jeszcze potrzeba w Polsce? Magnesy i białe plamy
Budownictwo
Kto zbuduje terminal CPK w Baranowie? Warunki postępowania kością niezgody
Reklama
Reklama