We wtorek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na budowę blisko 22-kilometrowego odcinka drogi nr 8 Radziejowice–Paszków. Zgłosiło się dziewięć firm i konsorcjów.

Umowa z wybranym wykonawcą ma być podpisana jeszcze przed wakacjami. Prace mają się rozpocząć w połowie przyszłego roku, a zakończyć w grudniu 2018 r. Wtedy kierowcy będą mieli do dyspozycji całą trasę ekspresową S8 z Piotrkowa Trybunalskiego do Warszawy, połączoną z warszawskim ringiem w węźle Opacz. Będzie to dla nich bardzo duże ułatwienie. Obecnie duża część samochodów jadących od Piotrkowa, aby ominąć korki w Nadarzynie i w Jankach, skręca w rejonie Mszczonowa na drogę nr 50 prowadzącą do autostrady A2 i w ten sposób dojeżdża do Warszawy.

Budowa odcinka Radziejowice–Paszków została podzielona na dwa kontrakty. Pierwszy obejmuje 9,9 km od Radziejowic do Przeszkody, drugi – od Przeszkody do Paszkowa. GDDKiA przeznaczyła na inwestycje odpowiednio 344 mln oraz 458 mln zł. Oferty na pierwszy odcinek warte są od 307 mln do 458 mln zł, na drugi – od 437 mln do 446 mln zł. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena oraz okres gwarancji.

Trasa ma być budowana po śladzie istniejącej drogi, co pewnie doprowadzi tam do komunikacyjnego paraliżu. Będzie mieć po dwa pasy w każdą stronę z możliwością rozbudowy o trzeci pas. Powstaną cztery węzły drogowe: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn, ponadto 21 obiektów inżynierskich (m.in. mostów i wiaduktów) oraz cztery miejsca obsługi podróżnych.