Działania oszczędnościowe i wzrost średniej ceny sprzedaży w Ameryce Płn. pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek (pickup trucks) o wyższej marży pozwoliły zwiększyć ją do 8,2 proc. z 6,5 rok wcześniej. Koncern podkreślił, że poprawił wyniki we wszystkich segmentach, a jego działalność w Ameryce Płd. zaczęła być rentowna w II półroczu.
GM wypadł pod tym względem znacznie lepiej od Forda, którego marża operacyjna zmalała w końcu roku do 3,7 proc. z 5,7 rok wcześniej. To tym większe osiągnięcie, bo GM sprzedał dealerom w kwartale 135 tys. pojazdów mniej, a w całym 2017 r. o prawie 450 tys. Koncern starał się zmniejszać liczbę pojazdów czekających u dealerów na klientów, wycofał się z Indii i z kilku krajów afrykańskich oraz sprzedał Opla/Vauxhalla.