Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

General Motors, Volkswagen, Fiat Chrysler Automobiles i Daimler znali problemy Takaty z generatorami gazu poduszek powietrznych i powinni byli szybciej skierować swe auta do naprawy — wynika z dokumentów tej firmy przedstawionych w sądzie

Aktualizacja: 18.03.2018 09:41 Publikacja: 18.03.2018 07:33

Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

Skorygowany pozew zbiorowy właścicieli samochodów złożony w sądzie okręgowym w Miami stwierdza, że wymienione 4 firmy samochodowe świadomie uznały swe pojazdy za bezpieczne, a takie nie były W poszczególnych wnioskach dotyczących poniesionych strat ich autorzy powołują się na wewnętrzne dokumenty Takaty sugerujące, że producenci samochodów wiedzieli wcześniej niż wyszło na jaw o problemach z poduszkami i znacznie wcześniej przed ogłaszaniem akcji przywoławczych. — Te firmy były dawno temu w pełni świadome zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego ze strony airbagów Takaty i nadal czekały lata na ujawnienie ich i podjęcia działania — stwierdził prawnik reprezentujący właścicieli pojazdów, Peter Prieto.

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Donald Trump przywraca plastikowe słomki. „Papierowe nie działają”
Biznes
Duńczycy mają pomysł. Zamiast Disneylandu ma być Hans Christian Andersenland
Biznes
Sprawa Cinkciarz.pl: klient złożył wniosek o upadłość spółki, prokuratura otwiera akta
Biznes
Rekordowe inwestycje rządu, nowe cła Trumpa i historyczny wzrost WIG
Biznes
Niemiecka zbrojeniówka przejmuje zwalnianych pracowników fabryk samochodów