Reklama
Rozwiń

Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

General Motors, Volkswagen, Fiat Chrysler Automobiles i Daimler znali problemy Takaty z generatorami gazu poduszek powietrznych i powinni byli szybciej skierować swe auta do naprawy — wynika z dokumentów tej firmy przedstawionych w sądzie

Aktualizacja: 18.03.2018 09:41 Publikacja: 18.03.2018 07:33

Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

Skorygowany pozew zbiorowy właścicieli samochodów złożony w sądzie okręgowym w Miami stwierdza, że wymienione 4 firmy samochodowe świadomie uznały swe pojazdy za bezpieczne, a takie nie były W poszczególnych wnioskach dotyczących poniesionych strat ich autorzy powołują się na wewnętrzne dokumenty Takaty sugerujące, że producenci samochodów wiedzieli wcześniej niż wyszło na jaw o problemach z poduszkami i znacznie wcześniej przed ogłaszaniem akcji przywoławczych. — Te firmy były dawno temu w pełni świadome zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego ze strony airbagów Takaty i nadal czekały lata na ujawnienie ich i podjęcia działania — stwierdził prawnik reprezentujący właścicieli pojazdów, Peter Prieto.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam
Biznes
Polska zbrojeniówka zbroi się w technologie. MON podpisuje nowe umowy
Biznes
Kolejne 180 czołgów K2 dla Polski. Jest umowa