Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

General Motors, Volkswagen, Fiat Chrysler Automobiles i Daimler znali problemy Takaty z generatorami gazu poduszek powietrznych i powinni byli szybciej skierować swe auta do naprawy — wynika z dokumentów tej firmy przedstawionych w sądzie

Aktualizacja: 18.03.2018 09:41 Publikacja: 18.03.2018 07:33

Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

Skorygowany pozew zbiorowy właścicieli samochodów złożony w sądzie okręgowym w Miami stwierdza, że wymienione 4 firmy samochodowe świadomie uznały swe pojazdy za bezpieczne, a takie nie były W poszczególnych wnioskach dotyczących poniesionych strat ich autorzy powołują się na wewnętrzne dokumenty Takaty sugerujące, że producenci samochodów wiedzieli wcześniej niż wyszło na jaw o problemach z poduszkami i znacznie wcześniej przed ogłaszaniem akcji przywoławczych. — Te firmy były dawno temu w pełni świadome zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego ze strony airbagów Takaty i nadal czekały lata na ujawnienie ich i podjęcia działania — stwierdził prawnik reprezentujący właścicieli pojazdów, Peter Prieto.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Ministerstwo Aktywów Państwowych chce konsolidacji portfela swoich spółek
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: USA atakują Iran. Gigafabryka AI i trudne negocjacje UE–USA
Biznes
Importowany cement problemem dla branży w Polsce i Europie
Biznes
Należy zadbać o większą produkcję leków w Polsce
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna