Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

General Motors, Volkswagen, Fiat Chrysler Automobiles i Daimler znali problemy Takaty z generatorami gazu poduszek powietrznych i powinni byli szybciej skierować swe auta do naprawy — wynika z dokumentów tej firmy przedstawionych w sądzie

Aktualizacja: 18.03.2018 09:41 Publikacja: 18.03.2018 07:33

Wielcy klienci Takaty znali jej problemy

Skorygowany pozew zbiorowy właścicieli samochodów złożony w sądzie okręgowym w Miami stwierdza, że wymienione 4 firmy samochodowe świadomie uznały swe pojazdy za bezpieczne, a takie nie były W poszczególnych wnioskach dotyczących poniesionych strat ich autorzy powołują się na wewnętrzne dokumenty Takaty sugerujące, że producenci samochodów wiedzieli wcześniej niż wyszło na jaw o problemach z poduszkami i znacznie wcześniej przed ogłaszaniem akcji przywoławczych. — Te firmy były dawno temu w pełni świadome zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego ze strony airbagów Takaty i nadal czekały lata na ujawnienie ich i podjęcia działania — stwierdził prawnik reprezentujący właścicieli pojazdów, Peter Prieto.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca