Jak Feniks z popiołów

SEAT | Odrodzona marka w szóstym roku funkcjonowania nowej sieci bije rekordy popularności, w dużej mierze dzięki nowoczesnemu finansowaniu.

Publikacja: 29.03.2018 11:38

Jak Feniks z popiołów

Sprzedaż SEAT-a bije rekordy – w styczniu i lutym hiszpańska marka zanotowała w Polsce 45-procentowy przyrost rejestracji w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Najwyższa dynamika w pierwszej dwudziestce marek oferowanych na polskim rynku sprawiła, że SEAT uplasował się w rankingu na 15 pozycji, o dwa oczka wyżej niż na koniec 2017 roku. Cały polski rynek powiększył się w tym czasie o 15,3 proc.

W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku SEAT w Polsce zarejestrował ponad 2 tys. aut. Znakomite wyniki hiszpańska marka zawdzięcza flagowym modelom i atrakcyjnemu finansowaniu. – Leon cały czas w Polsce stanowi największy procent sprzedaży SEAT-a i jest to nasza recepta na sukces. Auto stanowi wzór dynamiki i niepowtarzalnego designu. Ogromnym powodzeniem cieszy się też Ibiza, która w zeszłym roku pojawiła się w kolejnej generacji na rynku. Triadę najlepiej sprzedających się modeli zamyka Ateca – nasz pierwszy SUV, którego sportowa wersja w tym roku wyjedzie na polskie drogi z logotypem CUPRA – wymienia rzecznik marki SEAT Jakub Góralczyk.

Niskie raty kluczem do sukcesu

Za tym sukcesem na polskim rynku stoi także finansowanie SEAT Financial Services. – Jest elastyczne, wygodne i korzystne dla klientów – przekonuje dyrektor marki SEAT Tomasz Życki. Klienci prywatni i firmy mogą wybierać spośród klasycznych i nowoczesnych produktów finansowych. Co ciekawe, jedne i drugie niemal w równym stopniu wspierają sprzedaż marki. Nabywcy indywidualni mają do dyspozycji nowoczesny Kredyt Moc Niskich Rat, z wkładem własnym od 0 do 30 proc. auta, oferowany na okres do 48 miesięcy. To produkt z tzw. rynkową wartością końcową auta, który zapewnia wyjątkowo niskie raty. Do wyboru jest także Kredyt Moc Trzech Zer na maksymalnie 60 miesięcy i jest to przykład klasycznego finansowania zakupu. Dla firm oferowane są podobne produkty, ale leasingowe: Moc Niskich Rat oraz Moc Niskich Kosztów.

Decyzje zakupowe klientów zdają się potwierdzać istotną rolę finansowania oraz dopasowanie kredytu i leasingu do oczekiwań nabywców. Po produkty finansowe SEAT Financial Services w styczniu i lutym br. sięgnęło ponad 50 proc. nabywców nowych SEAT-ów. Około połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa – z nowoczesnych produktów Moc Niskich Rat.

Światowy sukces

Samochody SEAT-a przyciągają coraz więcej klientów na całym świecie. W lutym hiszpańska marka sprzedała 39 900 samochodów – o 25,9 proc. więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W 2017 roku łączna produkcja pojazdów marki SEAT wzrosła o 14,9 proc. do 479 300 samochodów.

Doskonała sprzedaż przełożyła się także na rezultaty finansowe: hiszpański producent zakończył 2017 rok z zyskiem operacyjnym na poziomie 191 mln euro (w 2016 roku – 153 mln euro). Obrót marki wyniósł 9,9 mld euro, czyli o 11,2 proc. więcej niż w 2016 roku. – Wpływ na tak znakomite rezultaty ma wiele czynników – uważa dyrektor marki. – Po pierwsze, to największa ofensywa produktowa w historii SEAT-a. Od 2016 wprowadziliśmy na rynek model Ateca, który rozpoczął tę akcję i był pierwszym SUV-em, jaki zaproponowaliśmy naszym klientom. W 2017 roku na rynku pojawiła się m.in. nowa generacja kultowej Ibizy oraz pierwszy w naszej gamie crossover o nazwie Arona. W tym roku zamykamy triadę naszych SUV-ów największym, 7-osobowym modelem Tarraco – wymienia dyrektor marki.

Pomimo znacznego poszerzenia oferty, nie nastąpił spadek zainteresowania wcześniej wprowadzonymi modelami. W 2017 roku rosły rejestracje zarówno Leona, który stanowi blisko połowę sprzedaży marki w Polsce, Ibizy oraz Alhambry, jak i SUV-a Ateca, którego zarejestrowano ponad 1,1 tys. sztuk.

Życki wskazuje, że wszystkie auta dostępne w gamie SEAT-a są świetnie przyjmowane zarówno przez klientów, jak i ekspertów motoryzacyjnych, a każdy model objęty jest 5-letnią gwarancją mechaniczną. – To najlepszy dowód niezawodności naszych samochodów – podkreśla dyrektor marki.

Wysoka jakość i trwałość sprawiają, że SEAT notuje również rekordowy, ponad 41-procentowy wzrost rejestracji wśród klientów prywatnych, w porównaniu z rokiem 2016.

Obsługa pierwszej klasy

Seat zapewnia, że nowe modele z 5-letnią gwarancją to nie wszystko, co przyciąga kupujących. Marka zbudowała od nowa sieć serwisową, która już obejmuje cały kraj.  -Skupiona jest na jakości obsługi, rentowności, inwestycjach i wzorowej obsłudze klienta – podkreśla Życki. Pracujący w niej doradcy serwisowi wygrywają z rzędu globalne konkursy SEAT-a.- Mamy najlepszych ludzi spośród 80 krajów, w których działa sieć sprzedaży i obsługi marki – zapewnia Góralczyk.

To nie jest ostatnie słowo

Prezes SEAT-a Luca de Meo zaznacza, że rozwój SEAT-a będzie opierał się na czterech filarach: „więcej marek, więcej rynków, więcej modeli i więcej wersji napędu”. Do 2020 roku co sześć miesięcy będzie pojawiał się nowy model.

Realizacja planu już się rozpoczęła. W 2018 roku SEAT wprowadził na rynek markę CUPRA, która ma przyciągnąć nowych klientów, aktywnie uczestniczyć w motorsporcie, a także integrować nowe technologie i napędy.

– W motoryzacji narodziny nowej marki to wyjątkowe wydarzenie – podkreśla Życki. Wydzielenie marki oznacza dedykowane modele, przestrzeń ekspozycyjną, sprzedawców, gadżety, akcesoria, a także komunikację. Stąd zupełnie nowa tożsamość i logo, które stanowi jej wyraz – dwie połączone ze sobą w plemienny wzór litery „C”, które jednocześnie są nawiązaniem do charakterystycznego kształtu świateł LED-owych modelu Leon. – CUPRA staje się marką przeznaczoną dla osób wymagających wyjątkowego stylu, znakomitych osiągów i świeżego, młodzieńczego charakteru. Pierwszym autem z nowym logotypem, które jeszcze w bieżącym roku wyjedzie na drogi, będzie SUV Ateca – przypomina dyrektor marki. Zapewnia, że wkrótce zaprezentuje finansowanie modeli marki CUPRA i będzie ono równie atrakcyjne, co w przypadku SEAT Financial Services.

 

 

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku