Sprzedaż SEAT-a bije rekordy – w styczniu i lutym hiszpańska marka zanotowała w Polsce 45-procentowy przyrost rejestracji w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Najwyższa dynamika w pierwszej dwudziestce marek oferowanych na polskim rynku sprawiła, że SEAT uplasował się w rankingu na 15 pozycji, o dwa oczka wyżej niż na koniec 2017 roku. Cały polski rynek powiększył się w tym czasie o 15,3 proc.
W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku SEAT w Polsce zarejestrował ponad 2 tys. aut. Znakomite wyniki hiszpańska marka zawdzięcza flagowym modelom i atrakcyjnemu finansowaniu. – Leon cały czas w Polsce stanowi największy procent sprzedaży SEAT-a i jest to nasza recepta na sukces. Auto stanowi wzór dynamiki i niepowtarzalnego designu. Ogromnym powodzeniem cieszy się też Ibiza, która w zeszłym roku pojawiła się w kolejnej generacji na rynku. Triadę najlepiej sprzedających się modeli zamyka Ateca – nasz pierwszy SUV, którego sportowa wersja w tym roku wyjedzie na polskie drogi z logotypem CUPRA – wymienia rzecznik marki SEAT Jakub Góralczyk.
Niskie raty kluczem do sukcesu
Za tym sukcesem na polskim rynku stoi także finansowanie SEAT Financial Services. – Jest elastyczne, wygodne i korzystne dla klientów – przekonuje dyrektor marki SEAT Tomasz Życki. Klienci prywatni i firmy mogą wybierać spośród klasycznych i nowoczesnych produktów finansowych. Co ciekawe, jedne i drugie niemal w równym stopniu wspierają sprzedaż marki. Nabywcy indywidualni mają do dyspozycji nowoczesny Kredyt Moc Niskich Rat, z wkładem własnym od 0 do 30 proc. auta, oferowany na okres do 48 miesięcy. To produkt z tzw. rynkową wartością końcową auta, który zapewnia wyjątkowo niskie raty. Do wyboru jest także Kredyt Moc Trzech Zer na maksymalnie 60 miesięcy i jest to przykład klasycznego finansowania zakupu. Dla firm oferowane są podobne produkty, ale leasingowe: Moc Niskich Rat oraz Moc Niskich Kosztów.
Decyzje zakupowe klientów zdają się potwierdzać istotną rolę finansowania oraz dopasowanie kredytu i leasingu do oczekiwań nabywców. Po produkty finansowe SEAT Financial Services w styczniu i lutym br. sięgnęło ponad 50 proc. nabywców nowych SEAT-ów. Około połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa – z nowoczesnych produktów Moc Niskich Rat.
Światowy sukces
Samochody SEAT-a przyciągają coraz więcej klientów na całym świecie. W lutym hiszpańska marka sprzedała 39 900 samochodów – o 25,9 proc. więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W 2017 roku łączna produkcja pojazdów marki SEAT wzrosła o 14,9 proc. do 479 300 samochodów.