Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Violetta Hamerska: Pogoda zepsuła połowę wakacji hotelarzom

Pierwsza część wakacji dla hotelarzy była dosyć trudna, bo zostało sporo niewykupionych miejsc. Powodem była pogoda i mistrzostwa świata w piłce nożnej – mówi Violetta Hamerska, ekspert hotelowy, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 10.08.2018 12:13 Publikacja: 10.08.2018 11:30

#RZECZoBIZNESIE: Violetta Hamerska: Pogoda zepsuła połowę wakacji hotelarzom

Foto: tv.rp.pl

Morze to główny kierunek wakacyjnego wypoczynku Polaków od wielu lat. - Myśląc o wakacjach wybieramy morze. Na drugim miejscu, coraz częściej jest Warmia i Mazury, ale też Wielkopolska cieszy się coraz większym uznaniem. Miłośnicy gór tradycyjnie latem idą w góry, wtedy tam jest mniej ludzi - mówi Hamerska.

Zauważa, że w Bieszczadach powstaje coraz więcej hoteli. - Atrakcyjność Bieszczad polega na tym, że nie ma tam infrastruktury cywilizacyjnej. Są przepiękne tereny, gdzie można odpocząć, trasy są świetnie przygotowane. Powstaje baza, która jest magnesem. Ceny są zaskakująco wysokie i rosną dynamiczniej niż 7 lat temu – ocenia.

Czytaj także: Sinice opanowały Bałtyk. Psują urlopy i pożerają zyski hotelarzy

- To wynika z faktu, że doceniliśmy nasz kraj. Mamy najnowocześniejszą bazę hotelową w Europie. Średnio w roku powstaje co najmniej 100 hoteli. To jest dużo, ale wciąż nie mamy nasycenia jak w Europie Zachodniej. Pakiety hotelowe coraz częściej są dostosowane do lokalnych atrakcji – dodaje.

Reklama
Reklama

Hamerska zdradza, że pierwsza część wakacji dla hotelarzy była dosyć trudna, bo zostało sporo niewykupionych miejsc. Powodem była pogoda i mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Gość zaznacza, że nowy trend to wyjazdy w ostatniej chwili.

- Decyzję podejmujemy dwa, trzy dni przed wyjazdem i wyjeżdżamy na trzy, cztery doby. Inne wyjazdy stają się już 14-20 dniowe. To pokazuje, że jako społeczeństwo stajemy się zamożni i stać nas na długi wyjazd – tłumaczy.

Zmieniliśmy się jako goście hotelowi. - Jest coraz mniej roszczeniowych gości, stajemy się coraz bardziej świadomi – dodaje.

Hamerska podkreśla, że propagowane są wyjazdy rodzinne razem ze zwierzęciem. - Będzie wymagana edukacja, żeby hotelarze nie bali się przyjmować rodzin ze zwierzętami. Jeśli zwierzę jest przyzwyczajone do podróży, tak samo będzie się zachowywało w hotelu. Nie jest to zło konieczne – zaznacza.

Coraz więcej hoteli powstaje poza głównymi miastami. - Widać wchodzenie marek zagranicznych nawet do miejscowości wypoczynkowych. Usieciowienie jest wciąż w Polsce niskie, między 10-15 procent. Rynek hotelowy jest coraz bardziej atrakcyjny dla funduszy inwestycyjnych i banków – stwierdza.

Biznes
Asseco bije rekordy wyników. Czy inwestorzy mogą liczyć na kolejną hossę?
Biznes
Asseco pokazuje wyniki. Polska noga rośnie najmocniej
Biznes
Polska gospodarka przyspiesza, fundusze obligacji, chmurowy sojusz Amazon–Google
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama