Reklama

Małe e-auta za drogie, VW chce zachęcać do diesli

Przestawianie się na produkcję e-aut znacznie zwiększy ich cenę, mogą być niedostępne dla osób o niskich dochodach — stwierdził szef rady nadzorczej Volkswagena. Firma zastanawia się nad zachętami dla właścicieli starych diesli, aby kupowali nowe

Aktualizacja: 21.01.2019 13:18 Publikacja: 21.01.2019 11:12

Małe e-auta za drogie, VW chce zachęcać do diesli

Foto: Bloomberg

- Mamy jasny cel udostępnienia mobilności elektrycznej szerokim warstwom społeczeństwa, sprawienie, by była dostępna — powiedział Hans-Dietrich Pötsch tygodnikowi „Welt am Sontag".

Dodał jednak, że trudno będzie utrzymać ceny wielu pojazdów w najuboższej wersji. — Obecny poziom cen nie może pozostać taki sam, jeśli te samochody będą mieć silniki elektryczne. To nieuchronnie doprowadzi do znacznych podwyżek cen w segmencie małych samochodów — stwierdził nawiązując do surowszych od spodziewanych założeń ograniczania emisji gazów cieplarnianych przez samochody o 37,5 proc. do 2030 r., uzgodnionych w grudniu przez Unię — pisze Reuter.

Volkswagen zastanawia się obecnie, czy oferować zachęty właścicielom starszych diesli w całych Niemczech rozszerzając ten program poza 15 najbardziej skażonych miast — powiedział rzecznik producenta.

Firmy samochodowe zaczęły oferować takie zachęty przy wymianie starych diesli na nowe, gdy pojawiła się presja ogłaszania zakazu wjazdu kopciuchów do najważniejszych miast. Specjalna komisja w VW ocenia obecnie krajowy system zachęt w ograniczonym czasie dla pojazdów z dieslami spełniającymi normy Euro 4 i Euro 5, ma podjąć decyzję w tym tygodniu.

Volkswagen ogłosił w październiku, że będzie oferować kupującym samochody osobowe marki VW zachęty, jeśli zgodzą się na złomowanie pojazdów z silnikami o normach Euro 1-4. Obecnie takie zachęty są ograniczone do 15 niemieckich miast.

Reklama
Reklama

Dziennik „Bild" podał jako pierwszy o systemie zachęt w całym kraju, trwają prace nad szczegółami, ale producent będzie dawać do 9 tys. euro za pojazd jak wcześniej zakładał.

Inne firmy niemieckie zgodziły się na wydatek do 3 tys. euro za unowocześnienie silników Diesla i instalowanie skuteczniejszych układów wydechowych, ale ekolodzy stwierdzili, że nie będzie to skuteczne rozwiązanie. Poza tym, nie wszystkie firmy zamierzały to robić

Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Biznes
Tak handel może skorzystać na cyfrowej rewolucji
Biznes
Abramowicz i Janukowycz przegrali z Brukselą. Pozostają na czarnych listach, odcięci od majątków
Biznes
43 mld euro z UE dla Polski, wyzwanie demograficzne i rozwój energetyki w Afryce
Reklama
Reklama