Rządowa agencja Advertising Standards Authority (ASA) zapowiedział całkowitą eliminację reklam zawierających szkodliwe stereotypy - informuje "The Independent".
Niemcy: Kampania ministerstwa - półnadzy modele w kaskach
Zgodnie z nowym prawem reklamy nie mogą zawierać scenariusza, który utrwala stereotypy związane z płcią. Wśród przykładów wymieniono m.in. leżącego i odpoczywającego mężczyznę, gdy kobieta sprząta dom, czy pokazywanie, że zajęcia naukowe i edukacja jest dla chłopców, a nie dla dziewcząt.
Twórcy reklam będą mieli problemy jeśli będą pokazywać scenki o charakterze machistowskim - silny, odważny mężczyzna i rozchichotane kobiety, albo pokazując prześmiewczo mężczyzn, wykonującego typowo kobiece czynności. Eliminacja seksizmu ma dotyczyć obu płci.
Według ASA wiele reklam utrwala nieprawdziwe i szkodliwe stereotypy: na przykład pokazują mężczyznę lub kobietę, którzy nie wykonali zadania z powodu swojej płci, albo reklamy skierowane do świeżo upieczonych matek, które sugerują, że idealny wygląd lub utrzymanie porządku w domu są ważniejsze niż samopoczucie.