Polacy niezbyt chętni zaangażowaniu firm w promocję równości

Prawie połowa internautów niechętnie patrzy na angażowanie się marek w wsparcie społeczności LGBTQ+. Ale już 26 procent zdecydowanie takie działania popiera.

Aktualizacja: 27.06.2019 06:33 Publikacja: 26.06.2019 12:51

Polacy niezbyt chętni zaangażowaniu firm w promocję równości

Foto: AFP

Prawie połowa przebadanych konsumentów uważa, że marki nie powinny się angażować w spory światopoglądowe związane ze społecznością LGBTQ+. Z badania agencji mediowej Wavemaker, o którego wynikach napisały Wirtualne Media, wynika, że 45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych wspieraniu przez firmy i ich marki parad równości i działalności społeczności LGBTQ+. 29 procent przebadanych Polaków jest obojętna w temacie, a aż 26 procent popiera zaangażowanie marek w takie sprawy.

Skala zarówno sprzeciwu, jak i poparcia może trochę wyjaśniać tak popularność nawoływań do bojkotu konkretnych marek (np. Netfliksa) za wspieranie tęczowych aktywistów, jak i chęć z jaką marki angażują się w działalność społeczności LGBTQ+. Zaangażowanie marek popiera więcej kobiet niż mężczyzn (31 proc. kobiet jest na tak lub raczej tak, podczas gdy panów tylko 20 proc.) i nie jest to specjalnie zależne od wieku czy miejsca zamieszkania.

Przy pytaniu o to, czy firmy powinny się w ogóle angażować w kwestie światopoglądowe czy raczej zachować neutralność odpowiedzi wyglądają trochę inaczej – prawie 60 proc. badanych konsumentów uważa, że firmy powinny być neutralne, a tylko 12 proc. wyraźnie oczekuje od firm, że będą się opowiadać po którejś stronie sporu. Konsumenci podejrzewają, że marki angażują się z powodów czysto marketingowych, można więc wysnuć wniosek, że nie ufają w czyste intencje firm.

Wśród marek najmocniej kojarzonych ze wspieraniem społeczności LGBTQ+ są Google, MTV, Netflix, Levi's, Vouge, H&M, Apple, Microsoft, Discovery czy Ben&Jerry. Niektóre marki są w zasadzie niezależne od tego co sądzą o ich zaangażowaniu konsumenci – ciężko sobie wyobrazić skuteczność bojkotu Google czy Microsoftu. Są jednak i takie, które, jak twierdzi prezes Wavemaker Pawel Gala, zyskują na zaangażowaniu we wspieranie LGBTQ+. Jako przykład wymieniany jest tu Ben&Jerry.

Badanie metodą wywiadów internetowych przeprowadzone zostało w czerwcu 2019 roku wśród 1 tys. internautów. Warto pamiętać, że badania opinii wśród internautów mogą być obciążone większym błędem statystycznym niż klasyczne badania opinii publicznej.

Z pewnością można stwierdzić, że poparcie Polaków dla tęczowej aktywności marek rośnie – w innym wypadku żadna nie pojawiłaby się w Polsce na Paradzie Równości.

Prawie połowa przebadanych konsumentów uważa, że marki nie powinny się angażować w spory światopoglądowe związane ze społecznością LGBTQ+. Z badania agencji mediowej Wavemaker, o którego wynikach napisały Wirtualne Media, wynika, że 45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych wspieraniu przez firmy i ich marki parad równości i działalności społeczności LGBTQ+. 29 procent przebadanych Polaków jest obojętna w temacie, a aż 26 procent popiera zaangażowanie marek w takie sprawy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił