Plan pogłębi sojusz Daimlera i jego partnera w spółce, Beiqi Foton, ogłoszono go po informacji z lipca o kupieniu 5 proc. udziału w Daimlerze przez partnera Niemców w produkcji samochodów osobowych, Beijing Automotive Group (BAIC), firmę matkę Fotona. - Lokalizację produkcji ciężarówek Mercedesa planowano od lat, więc nie ma to nic wspólnego z niedawnym kupnem udziału w Daimlerze przez BAIC - wyjaśnił agencji jeden informator.
Czytaj także: Pierwszy na świecie elektryczny van premium
W 2016 r. ówczesny szef działu ciężarówek Daimlera powiedział niemieckim środkom przekazu, że jest w planie produkcja w Chinach pod konie dekady dużych ciężarówek Mercedesa pod marką Actros. Od tamtej pory nie ogłoszono tego planu ani nie ujawniono jego szczegółów.
Zgodnie z planem, spółka Beijing Foton Daimler Automotive (BFDA) doda markę Actros do swych linii produkcyjnych, na których powstają teraz pojazdy Auman, jedynej marki tej spółki. Spółka zmieni profil swego zakładu nr 3, który będzie wytwarzać pojazdy obu marek Actros i Auman i wypuszczać 60 tys. dużych pojazdów rocznie oraz zwiększy moce w zakładzie nr 2 z 60 tys. obecnie do 100 tys. Wartości inwestycji nie ujawniono.
Wszystkie ciężarówki Mercedesa sprzedawane obecnie w Chinach pochodzą z importu i są znacznie droższe od pojazdów Auman. Spółka j.v. powstała w 2012 r., w 2018 r sprzedała ponad 100 tys. sztuk, bo zasadniczą przeszkodą jest brak solidnego łańcucha dostaw. - Jednym z największych wyzwań jest stworzenie dobrego lokalnego łańcucha dostaw, bo wielu komponentów do dużych mercedesów nie można na razie dostać - stwierdził drugi informator.