Tesla czuje na plecach oddech Volkswagena

Volkswagen coraz mocniej rozpycha się w branży samochodów elektrycznych. Koncern ma aspiracje, by być numerem jeden w sektorze, choć musiałby co najmniej podwoić sprzedaż, aby dogonić lidera: Teslę.

Aktualizacja: 14.01.2021 21:24 Publikacja: 14.01.2021 21:00

Tesla czuje na plecach oddech Volkswagena

Foto: materiały prasowe

W 2020 r. Volkswagen sprzedał w sumie 231,6 tys. samochodów elektrycznych na baterie. Mimo że to wciąż mniej niż połowa sprzedaży Tesli, to niemiecki koncern odnotował wzrost o 214 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Volkswagen nie ukrywa, że jego celem jest zdobycie pierwszego miejsca w branży. – Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest zdobycie pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych na baterie – powiedział Ralf Brandstätter, prezes Volkswagen Passenger Cars.

Czytaj także: Samochód elektryczny dla krezusów. Najtańsze wciąż drogie

Najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym Volkswagena był nowy model ID.3 – sprzedano 56,5 tys. egzemplarzy. Sprzedaż e-Golfa i e-upa kształtowała się na poziomie odpowiednio 41,3 tys. i 22,2 tys. Również inne marki z portfolio Volkswagena rozpychają się na rynku. Należący do koncernu Audi sprzedał 47,3 tys. elektrycznego SUV-a e-tron, a Porsche sprzedało 20 tys. elektrycznych modeli Taycan.

Mimo że sprzedaż elektrycznych aut rośnie, pozostałe samochody nie były tak chętnie kupowane. Grupa Volkswagen sprzedała w sumie 9,3 mln sztuk w 2020 r., co oznacza 15-proc. spadek w porównaniu z rokiem poprzednim.

Volkswagen zapowiedział, że planuje zainwestować 35 mld euro w rozwój pojazdów elektrycznych do 2025 r., a dane dotyczące sprzedaży w ubiegłym roku sugerują, że klienci zaczynają to doceniać.

– Rok 2020 był dla Volkswagena punktem zwrotnym i przełomem, jeśli chodzi o elektromobilność – powiedział Brandstätter. Koncern zamierza do 2030 r. wypuścić około 70 modeli wyłącznie elektrycznych.

Jednak Tesla to poważny rywal dla konkurencji. Firma kierowana przez Elona Muska dostarczyła klientom w ubiegłym roku blisko 500 tys. aut, co oznacza wzrost o jedną trzecią w porównaniu z 2019 r.

W 2020 r. Volkswagen sprzedał w sumie 231,6 tys. samochodów elektrycznych na baterie. Mimo że to wciąż mniej niż połowa sprzedaży Tesli, to niemiecki koncern odnotował wzrost o 214 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Volkswagen nie ukrywa, że jego celem jest zdobycie pierwszego miejsca w branży. – Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest zdobycie pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych na baterie – powiedział Ralf Brandstätter, prezes Volkswagen Passenger Cars.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej