Aktualizacja: 14.01.2021 21:24 Publikacja: 14.01.2021 21:00
Foto: materiały prasowe
W 2020 r. Volkswagen sprzedał w sumie 231,6 tys. samochodów elektrycznych na baterie. Mimo że to wciąż mniej niż połowa sprzedaży Tesli, to niemiecki koncern odnotował wzrost o 214 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Volkswagen nie ukrywa, że jego celem jest zdobycie pierwszego miejsca w branży. – Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest zdobycie pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych na baterie – powiedział Ralf Brandstätter, prezes Volkswagen Passenger Cars.
Jest piątek, 16 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś porozmawiamy o bezprecedensowym wzroście wydatków na zbrojenia w Europie, dynamicznym rozwoju rynku gastronomicznego, rekordowych wynagrodzeniach zarządów spółek giełdowych oraz pogłębiających się problemach demograficznych w Japonii.
Jeśli trend zwiększania wydatków na obronność przez europejskie państwo NATO się utrzyma, to w 2027 r. zachodnia zbrojeniówka może liczyć na 50 mld dol. przychodów więcej.
O ile tempo wzrostu nakładów na wojsko się utrzyma, za trzy lata Europa wyda na obronność 100 mld dol. więcej niż dziś.
Inwestycje zagraniczne to nie zawsze złoto. Bruksela szuka podejrzanych inwestycji firm europejskich poza UE w półprzewodniki, AI i technologie kwantowe. Kraje członkowskie sprawdzą, czy nie trafiają one w niepowołane ręce.
Spółka Hindenburg Research zakończyła działalność. Wcześniej jej raporty uderzyły w kursy akcji wielu firm oskarżanych o oszustwa. Sprowokowały też kilkadziesiąt śledztw i oskarżeń.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Firma Posco International zainwestowała w Polsce i buduje swoją pierwszą fabrykę. Zakład o powierzchni 21 tysięcy metrów kwadratowych wyposażony będzie w linie produkcyjne na których powstawać będą rdzenie do silników samochodów elektrycznych. Pierwsze zamówienia zostały już złożone przez koncern Hyundai Motor Group.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Im większa bateria, tym większy zasięg. Cudów nie ma. W przypadku elektrycznych samochodów to jeden z kluczowych parametrów, który wpływa na przyjemność użytkowanie auta. W przypadku samochodów klasy wyższej i luksusowej nie ma kompromisów. Tutaj zasięg musi być duży. A ile to dużo?
Firma Donut Lab zaprezentowała silnik elektryczny, który ma masę zaledwie 40 kg i może być nawet o 50 procent tańszy w produkcji niż konwencjonalne napędy elektryczne wykorzystywane w motoryzacji.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Milion używanych samochodów zostanie w 2025 r. sprowadzonych do Polski z zagranicy, w większości kilkunastoletnich, po wypadkach i kolizjach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas