Siła jest kobietą!

Niemal co trzeci pracownik w fabryce koncernu British American Tobacco w Augustowie to kobieta. I to do pań adresowany jest cykl szkoleń w ramach projektu „Women's Network".

Publikacja: 28.04.2021 09:00

Seria szkoleń „BAT Women's Network” to inwestycja w umiejętności interpersonalne kobiecej kadry firm

Seria szkoleń „BAT Women's Network” to inwestycja w umiejętności interpersonalne kobiecej kadry firmy

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z BAT

– W BAT nie tylko doceniamy kobiety, ale przede wszystkim tworzymy warunki, które mają wspierać ich rozwój i dawać im poczucie przynależności – mówi Katarzyna Florkiewicz, jedna z inicjatorek „Women's Network".

Projekt „Women's Network" to cykl szkoleń rozwojowych, wykładów oraz spotkań. Jest skrojony na miarę i dopasowany do potrzeb uczestniczek.

Pierwsze spotkanie odbyło się blisko trzy lata temu i było dedykowane kobietom na stanowiskach kierowniczych w fabryce.

To pierwsze okazało się nie tylko sukcesem, ale też motywacją do współdziałania razem z Iwoną Firmanty, właścicielką firmy szkoleniowej Human Skills oraz projektu „Sukces Kobiety Biznesu".

– Stworzyłyśmy pełen program zakładający cykl szkoleń dopasowanych do potrzeb kobiet pracujących w fabryce w Augustowie. Największym wyzwaniem okazało się znalezienie rozwiązania, aby zaangażować kobiety pracujące na produkcji, w systemie czterozmianowym – mówią pomysłodawczynie „Women's Network" (Anna Olak i Katarzyna Florkiewicz).

W rezultacie zorganizowały spotkanie w kinie z wykładem i wspólnym oglądaniem filmu. A one stały się okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń oraz lepszego poznania kobiet, które pracują w BAT w fabryce w Augustowie.

– Popieram całym sercem ideę, jaka przyświeca „BAT Women's Network". Jest to przestrzeń na rozwój, poszerzanie kompetencji, poznanie swoich mocnych stron oraz możliwość spędzenia czasu i dzielenia się doświadczeniami z kobietami, które niejednokrotnie mijamy w pracy, ale nie mamy czasu na rozmowę – mówi Martyna Maksimowska, specjalistka ds. komunikacji wewnętrznej.

– Jesteśmy różnorodne, ale dzięki tej różnorodności mamy ogromną moc i siłę do działania, bo sieć kobiet bez wątpienia łączy, inspiruje i wspiera kobiety – dodaje.

– Seria szkoleń „BAT Women's Network" to inwestycja w umiejętności interpersonalne kobiecej kadry firmy. Podczas szkoleń z szeroko pojętej komunikacji, autoprezentacji, asertywności lub pracy w zespole miałam możliwość budowania kompetencji nie tylko na polu zawodowym, ale także budowania relacji z gronem fantastycznych dziewczyn z całej firmy, a zdobyta wiedza okazuje się równie uniwersalna w życiu prywatnym – mówi Joanna Jurkiewicz, koordynator ds. zintegrowanego systemu zarządzania.

Aleksandra Danilewicz, koordynator działu komunikacji, przyznaje, że dzięki uczestnictwie w „Women's Network" poznała wiele wartościowych kobiet, z którymi mogła podzielić się doświadczeniami oraz wymienić opiniami, nie tylko w kontekście biznesu, ale też życia prywatnego.

– Wspólne spotkania pokazały mi, jak wiele talentów i pasji mamy w sobie. Wykorzystałam ten czas nie tylko na swój rozwój osobisty, ale i na integrację z koleżankami z pracy. Szkolenia z Iwoną Firmanty odbywały się w świetnej atmosferze i dotykały zagadnień, które trafiały w potrzeby kobiet w biznesie. Niecierpliwie czekam na powrót na salę szkoleniową – dodaje Danilewicz.

Z powodu pandemii od 2020 r. spotkania w ramach programu odbywają się online. Stąd webinary oraz szkolenia realizowane zdalnie.

– Chcemy rozwijać kompetencje i umiejętności w zakresie radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych, np. rozmów oceniających, stresu, a także analizowania informacji zwrotnej ukierunkowanej na przyszłość i angażującej pracownika, czy szkolenia z zakresu asertywności i sposobów skutecznego motywowania – wyliczają pomysłodawczynie „Women's Network".

Wśród szkoleń było także tzw. planowanie z kołem życia. To za pomocą tego popularnego narzędzia coachingowego można przeanalizować wartości, które są ważne dla każdej osoby w danym momencie i dlatego nazywane jest ono również coachingowym kołem wartości.

– Podczas tego webinaru chcieliśmy przybliżyć uczestniczkom metody zarządzania swoim czasem i znaleźć równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym – mówi Martyna Maksimowska.

W czasach pandemii kobiety z BAT jeszcze mocniej chwalą projekt. – To bardzo potrzebna inicjatywa, zwłaszcza w tak trudnych czasach, gdy piętrzą się przed nami coraz to nowe obowiązki – zauważa Honorata Piłasiewicz, specjalista ciągłego doskonalenia.

I wylicza, że kobieta to już nie tylko realizująca się w pracy matka-Polka, ale także nauczycielka dzieci w zdalnej szkole, animatorka kultury podczas lockdownu, pielęgniarka dla osób starszych z rodziny wymagających pomocy, logistyk, psycholog, specjalista od IT, kucharka, sprzątaczka.

– Każda z nas może wymienić całe mnóstwo przypisanych jej ról – dodaje Honorata Piłasiewicz.

Jej zdaniem w tym całym zamęcie warto zatrzymać się i przyjrzeć sobie, bo te wszystkie cechy, które pomagają kobietom wypełniać nieograniczoną paletę zadań przez całą dobę, to ich mocne strony, które mogą przekuć na sukces w pracy zawodowej.

– Choć nieodpłatna praca kobiet – nasza praca – generuje globalnie trzy razy więcej zysku niż branża technologiczna, to nie zapewni ona środków do życia. Dobrze jest więc być w sieci „Women's Network", dobrze czuć wsparcie organizacji i dobrze wspierać się wzajemnie. Ważna jest siła kobiet! – dodaje Honorata Piłasiewicz.

Koncern angażuje się też w wiele innych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. związanych ze zrównoważonym rozwojem czy ochroną środowiska. Firmę wyróżniono ostatnio złotym medalem (Gold Award) w tegorocznej edycji zestawienia Sustainability Yearbook, przygotowanego przez Standard and Poor's (S&P) Global.

BAT jest też jednym z największych pracodawców w województwie podlaskim. W zakładzie w Augustowie pracuje prawie 1,5 tys. osób.

W ostatnich latach w rozwój fabryki zainwestowano ok. 650 mln zł, tworząc ponad 500 nowych miejsc pracy oraz kolejne zamówienia dla dostawców i plantatorów tytoniu.

Przez 30 lat obecności na polskim rynku BAT zainwestował w augustowski zakład ponad 3,4 mld zł. W całej Polsce koncern zatrudnia około 3,8 tys. osób.

Firma zajęła trzecie miejsce w prestiżowym rankingu Top Employers 2019 i tym samym już po raz czwarty znalazła się w gronie najlepszych pracodawców w Polsce i Europie.

Top Employers Institute od ponad 25 lat bada pracodawców na całym świecie pod kątem prowadzonej przez nich polityki personalnej. Tytuł otrzymują tylko te firmy, które pozytywnie przejdą szczegółowe badanie i proces weryfikacji.

Materiał powstał we współpracy z BAT

– W BAT nie tylko doceniamy kobiety, ale przede wszystkim tworzymy warunki, które mają wspierać ich rozwój i dawać im poczucie przynależności – mówi Katarzyna Florkiewicz, jedna z inicjatorek „Women's Network".

Pozostało 96% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej