Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy nie wierzą w filantropię biznesu

Aż trzy czwarte dorosłych Polaków jest sceptycznych wobec społecznej odpowiedzialności biznesu i podejmowanych dla dobra społeczeństwa akcji CSR

Publikacja: 07.08.2008 10:18

Polacy nie wierzą w filantropię biznesu

Foto: Danone

Uważają, że wydatki firm na nagłaśnianie własnej dobroczynności są często wyższe niż wydatki na rzeczywiste działania społeczne. Tak przynajmniej wynika z najnowszego badania firmy On Board PR i PBS DGA.

Ale, co ciekawe, aż dziewięciu z dziesięciu Polaków oczekuje większego zaangażowania firm w działania dobroczynne czy społeczne.

– Najniższe zaufanie do intencji, które towarzyszą dobroczynności biznesu, jest w grupie samych przedsiębiorców – mówi „Rz” Norbert Kilian z On Board. – Poziom sceptycyzmu jest też wprost proporcjonalny do wykształcenia – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA. Wyjaśnia, że wśród Polaków z wyższym wykształceniem odsetek osób podejrzewających przewagę promocji nad rzeczywistymi działaniami sięga 82 proc.

Opinie te uderzają w tak modną ostatnio „społeczną odpowiedzialność biznesu”. Ten popularny wśród zachodnich korporacji trend powoli trafia również do Polski. Jest jednak rozumiany szerzej niż prosta filantropia. Chodzi o takie prowadzenie działalności, by oprócz zysku uwzględniać w decyzjach gospodarczych również wpływ firmy na społeczeństwo i środowisko. Przedsiębiorstwa z roku na rok wydają na ten cel coraz więcej pieniędzy.

– Polacy muszą mieć jakiś powód, że nie ufają biznesowi – mówi „Rz” Marjorie Thompson, brytyjska konsultantka ds. komunikacji, która wcześniej pracowała m.in. w Saatchi and Saatchi. – Być może wynika to z przeszłości – tłumaczy. Jej zdaniem brak zaufania do biznesu to ogromne wyzwanie dla niego samego. Sugeruje, że właśnie korporacje powinny pomóc utworzyć jakąś instytucję, której Polacy będą ufać.

Reklama
Reklama

Uważają, że wydatki firm na nagłaśnianie własnej dobroczynności są często wyższe niż wydatki na rzeczywiste działania społeczne. Tak przynajmniej wynika z najnowszego badania firmy On Board PR i PBS DGA.

Ale, co ciekawe, aż dziewięciu z dziesięciu Polaków oczekuje większego zaangażowania firm w działania dobroczynne czy społeczne.

Reklama
Biznes
Tak Unia Europejska pomaga Putinowi. Polska niechlubnym liderem
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama