Reklama

Ameryka szykuje się na falę restrukturyzacji

Zwiększone w ostatnich tygodniach zapotrzebowanie na usługi specjalistów od restrukturyzacji świadczą o przygotowaniach firm na najgorsze czasy – pisze „New York Times”.

Aktualizacja: 31.03.2020 14:37 Publikacja: 31.03.2020 14:34

Ameryka szykuje się na falę restrukturyzacji

Foto: Fotolia

Amerykańskie korporacje z wielu gałęzi gospodarki, m.in. Ford, Heinz czy Freedom Mortgage, zaciągają wielomiliardowe kredyty i szukają dodatkowych źródeł finansowania, aby utrzymać płynność finansową. Przedstawiciele kancelarii prawnych przyznają, że otrzymują coraz więcej zapytań od firm, które w obawie przed epidemią potrzebują planów zwiększania środków pieniężnych, obniżenia kosztów i przygotowywania się do potencjalnej reorganizacji działalności.

Eksperci przewidują największe uderzenie w firmy odzieżowe, które większość przychodów generowały ze sprzedaży w galeriach handlowych, oraz w spółki z sektora paliw, w które uderza załamanie cen ropy naftowej i spadek popytu. Pomocy prawników i agencji konsultingowych potrzebować będą również branża hotelarska, restauracyjna oraz wycieczkowa, które zamarły z powodu ograniczeń w przemieszczaniu się. Według specjalistów w obecnej sytuacji do bankructwa zostanie doprowadzonych wiele firm, ale dokonanie pozasądowych restrukturyzacji może je ograniczyć.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama