Europejski rynek yellow pages kontrolowany przez pięć największych firm, był według Piotra Strzałkowskiego, prezesa pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne wart w 2008 roku 8 mld euro, a w tym roku ma szansę, podobnie jak polski, urosnąć o 6 proc.

W Polsce rynek wydawnictw yellow pages podzielili między siebie dwaj dostawcy danych teleadresowych: pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne (połączona w ubiegłym roku ze spółką Ditel, właścicielem marki Książka telefoniczna tel.), które należą do Grupy European Directories oraz Eniro Polska (właściciel marki Panorama Firm).Zdaniem Piotra Strzałkowskiego, w Europie w branży yellow pages trwa proces konsolidacyjny, który widać i w Polsce, a przed którym nowe możliwości otworzyła niedawna zgoda urzędu antymonopolowego w Holandii. Urząd zezwolił, by Grupa European Directories przejęła tam jej najpoważniejszego konkurenta - spółkę Gouden Gids, dzięki czemu zyskała 100 proc. rynku yellow pages.

Przychody spółki pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne wynosiły w ubiegłym roku 189,1 mln zł, a EBITDA - 38 mln zł. W tym roku firma planuje wydać 6,3 mln książek teleadresowych - 1,3 mln to książki kierowane do firm, a 5 mln - do odbiorców indywidualnych.