Play, prawie idealny debiut komórkowy

Według raportu firmy Frost & Sullivan polski operator jest przykładem skutecznego wejścia na rynek

Publikacja: 09.04.2009 03:49

Play, prawie idealny debiut komórkowy

Foto: media.playmobile.pl

Play w Polsce radzi sobie lepiej niż inny debiutant Yoigo w Hiszpanii – wynika z analizy firmy badawczej Frost & Sullivan, która przyjrzała się startom nowych operatorów komórkowych na różnych rynkach europejskich.

W ciągu dwóch lat Play zyskał 4,6 proc. udziału w rynku, a Yoigo 1,9 proc. Hiszpańska sieć stawia na proste i przejrzyste taryfy, poniżej cen największych konkurentów. Ogranicza koszty, prowadząc sprzedaż usług przede wszystkim przez Internet i zlecając zewnętrznym firmom obsługę procesów biznesowych.

Zdaniem Yiru Zhong, analityka Frost & Sullivan, mimo godnej pochwały kontroli kosztów Yoigo powinno zadbać o większą atrakcyjność swojej oferty w oczach abonentów.

Według niego Play zrobił to lepiej, stawiając na wizerunek „interaktywnego operatora” z silną ofertą usług niegłosowych, wzorowanych na modelu działania portali internetowych. Dzięki temu trafił do słabiej zagospodarowanego przez dużych operatorów segmentu młodych klientów.

Jednocześnie udało mu się uzyskać stosunkowo wysokie przychody od jednego abonenta w wysokości 44 euro miesięcznie wobec 25 euro, jakie wypracowuje Yoigo. Raport Frost & Sullivan marginalizuje fakt, że Play obok wyszukanych promocji również stawia na wizerunek taniej sieci.

[ramka]4,6 proc.

udziałów w polskim rynku komórkowym ma Play[/ramka]

Play w Polsce radzi sobie lepiej niż inny debiutant Yoigo w Hiszpanii – wynika z analizy firmy badawczej Frost & Sullivan, która przyjrzała się startom nowych operatorów komórkowych na różnych rynkach europejskich.

W ciągu dwóch lat Play zyskał 4,6 proc. udziału w rynku, a Yoigo 1,9 proc. Hiszpańska sieć stawia na proste i przejrzyste taryfy, poniżej cen największych konkurentów. Ogranicza koszty, prowadząc sprzedaż usług przede wszystkim przez Internet i zlecając zewnętrznym firmom obsługę procesów biznesowych.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?