Woda potrzebuje promocji

Rynek wody w Polsce jest prawie dwa razy mniejszy niż na Zachodzie. Choć jego wartość rośnie, producenci liczą, że medialna kampania da mu dodatkowy impuls

Publikacja: 08.05.2009 07:05

Woda potrzebuje promocji

Foto: www.zywiec-zdroj.pl

Kampania promocyjna ruszy oficjalnie w połowie maja i zakończy się we wrześniu 2009 r. Będzie trwała w czasie, gdy w Polsce kupuje się najwięcej wody w ciągu roku. Jej autorem jest Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy. Organizatorzy nie zdradzają, ile wydadzą na kampanię. Z naszych szacunków wynika, że przeznaczą na ten cel około 1 mln złotych. Pieniądze wydadzą m.in. na stworzenie platformy internetowej.

– Kampania propagująca picie wody mineralnej jest potrzebna. Polacy w dalszym ciągu piją jej prawie dwa razy mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej – mówi Jerzy Nowotarski, naczelny dyrektor handlowy w firmie Ustronianka.

Instytut Canadean szacuje, że w 2008 r. średnie spożycie wody w Unii Europejskiej wyniosło 108,34 litra. Statystyczny Polak wypił w tym czasie 70 litrów wody. Dystans, który dzieli nas od Europy Zachodniej, choć nadal duży, z roku na rok się kurczy. W 1993 r. rocznie wypijaliśmy tylko 15 litrów wody na osobę. Cztery lata temu spożycie wynosiło natomiast ok. 40 litrów.

– Czesi spożywają średnio 86 l, Hiszpanie 138 l, a Niemcy aż 157 l wody na głowę. Te liczby świadczą o tym, jak duże możliwości istnieją w Polsce w tym segmencie rynku – uważa Iwona Jacaszek, dyrektor do spraw korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska, która sprzedaje w naszym kraju Kroplę Beskidu.

Większość firm nie narzekała na popyt na wodę w pierwszych miesiącach tego roku. W pierwszym kwartale o ok. 15 proc. zwiększyła się sprzedaż wody Kinga Pienińska, produkowanej przez GFT Goldfruct. O ponad 40 proc. większa była natomiast sprzedaż Cisowianki. Ustronianka podaje, że tylko w lutym i marcu jej sprzedaż była o niemal jedną trzecią wyższa niż rok wcześniej.

Firma Nielsen szacuje, że w pierwszym kwartale 2009 r. w sklepach i na stacjach benzynowych wydaliśmy na wodę w sumie 458 mln zł, czyli o 5,7 proc. więcej niż przed rokiem. Kupiliśmy jej 427,3 mln litrów, o 3,4 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2008 r.

W całym 2008 r. wydatki Polaków na wodę zwiększyły się o 11 proc., do 2,3 mld zł.

Paweł Zieliński, współwłaściciel GFT Goldfruct, uważa, że jeżeli lato będzie ciepłe w tym roku, wzrost popytu może być podobny.

Niepewna co do popytu jest natomiast Iwona Jacaszek: – Światowa recesja wpływa na spowolnienie tempa wzrostu polskiej gospodarki, a co za tym idzie także na branżę napojową. Nie będzie ona rozwijać się w takim tempie jak w ostatnich kilku latach.

Kampania promocyjna ruszy oficjalnie w połowie maja i zakończy się we wrześniu 2009 r. Będzie trwała w czasie, gdy w Polsce kupuje się najwięcej wody w ciągu roku. Jej autorem jest Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy. Organizatorzy nie zdradzają, ile wydadzą na kampanię. Z naszych szacunków wynika, że przeznaczą na ten cel około 1 mln złotych. Pieniądze wydadzą m.in. na stworzenie platformy internetowej.

– Kampania propagująca picie wody mineralnej jest potrzebna. Polacy w dalszym ciągu piją jej prawie dwa razy mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej – mówi Jerzy Nowotarski, naczelny dyrektor handlowy w firmie Ustronianka.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca