Plan restrukturyzacji przedsiębiorstwa zakłada, że 800 pracowników odejdzie dobrowolnie, co będzie połączone z wypłatami odszkodowań. Już w tej chwili Michelin zapełniał połowę etatów po pracownikach, którzy odeszli na emeryturę.
Według planu restrukturyzacji, przedsiębiorstwo będzie pomagało odchodzącym pracownikom w tworzeniu ich własnych małych firm, o ile przedstawią wiarygodne biznesplany. Pomagać będzie także w kursach, dzięki którym zdobędą nowe kwalifikacje zawodowe.
Decyzja dyrekcji Michelina wynika z kryzysu na światowych rynkach gospodarczych, w tym na rynku motoryzacyjnym szczególnie dotkniętym trudnościami. Michelin to jeden z największych producentów opon na świecie. Popyt na opony dla ciężarówek i innych dużych pojazdów spadł o 40 proc.. To dziedzina produkcji, która ucierpiała najbardziej.
Aby sprostać konkurencji przedsiębiorstw tego sektora, przede wszystkim w państwach azjatyckich, Michelin zamierza ograniczyć asortyment swoich produktów i specjalizować się na przykład w oponach samochodów o napędzie na cztery koła.
Wcześniej o zwolnieniach informowały francuskie filie firm Goodyear i Continental. W Europie istnieje nadwyżka produkcji opon oceniana na 50 milionów sztuk.