Powody do zadowolenia ma firma FoodCare, która niemal dwa lata temu jako pierwsza w Polsce wprowadziła musli w saszetkach. – Od stycznia tego roku sprzedaż naszej marki fitella zwiększyła się trzykrotnie – mówi „Rz” Wiesław Włodarski, prezes i właściciel FoodCare. [wyimek]55 tys. ton płatków zbożowych według Euromonitora powinni kupić Polacy w 2009 r.[/wyimek]
Obecnie FoodCare jest drugim po Sante producentem markowego musli w kraju. Natomiast w marcu 2009 r. na rynek trafiły jego płatki zbożowe. Prezes Włodarski nie ukrywa, że zamierza odebrać część udziałów dotychczasowemu liderowi rynku płatków CPP Toruń – Pacific, oferującemu produkty pod marką Nestle. – Tak, jak w przypadku każdego segmentu rynku, w którym działamy, dajemy sobie dwa lata na zajęcie pierwszego lub drugiego miejsca – mówi Wiesław Włodarski. FoodCare pokazał już, że potrafi detronizować czołowych graczy. Jego napój energetyczny Tiger odebrał pozycję lidera Red Bullowi.
CPP Pacyfic zapewnia, że nie boi się konkurencji. – Obecność graczy, którzy wesprą swoje działania promocją, powinna pobudzić rynek do dalszego rozwoju – ocenia Jarosław Szczepanowski, rzecznik CCP Toruń – Pacyfic.
Producent płatków Nestle sam idzie w ślady konkurentów. Na początku tego roku zdecydował się wykorzystać pomysł FoodCare i wprowadził na rynek płatki Nestle Fitness w saszetkach. – Kampania telewizyjna prowadzona przez FoodCare w 2008 r. przyczyniła się do popularyzacji tego produktu – ocenia Szczepanowski.
Tymczasem kilka tygodni temu do walki o segment musli włączyła się grupa Maspex, czołowa firma spożywcza w Polsce. Sprzedaje je pod marką Lubella, do tej pory kojarzonej przede wszystkim z najpopularniejszymi na rynku makaronami. Obecnie firma promuje swój nowy produkt w prasie kobiecej.