Międzynarodowa grupa Starwood Hotels and Resorts, do której należą m.in. marki Sheraton, Westin, Le Meridien czy St. Regis, ma pozwolić niektórym hotelom na obniżenie poziomu usług, a nawet liczby gwiazdek, dopóki kondycja branży nie zacznie się poprawiać.
Konsorcja Hilton oraz InterContinental już obniżyły ratingi w niektórych lokalizacjach. Jak powiedział agencji Bloomberg były prezes Hiltona Stephen Bollenbach, utrzymywanie gwiazdek wymaga ogromnych nakładów kapitałowych. Dlatego sieci zaczynają rezygnować ze zwyczajowych prezentów, darmowych drinków czy 24-godzinnej obsługi.
Cięcia te mają choć częściowo zrekompensować wzrost kosztów spowodowany niższymi przychodami i koniecznością redukcji cen dla przyciągnięcia nowych gości.
[wyimek]30 proc. zniżkami chcą przyciągnąć gości polskie Sheratony[/wyimek]
W Polsce sieci dysponujące cztero- i pięciogwiazdkowymi hotelami na razie deklarują, że utrzymują przyjęte standardy. Ale tną koszty osobowe. – Nie przyjmujemy nowych pracowników w miejsce tych, którzy zdecydowali się odejść – mówi Agnieszka Róg-Skrzyniarz, rzecznik Starwooda w Polsce.