Hotele tną koszty i tracą gwiazdki

Branża hotelarska coraz mocniej odczuwa kryzys i zaczyna oszczędzać na gościach. Sieci rezygnują z darmowych drinków czy 24-godzinnej obsługi

Publikacja: 09.09.2009 04:56

Hotele tną koszty i tracą gwiazdki

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Międzynarodowa grupa Starwood Hotels and Resorts, do której należą m.in. marki Sheraton, Westin, Le Meridien czy St. Regis, ma pozwolić niektórym hotelom na obniżenie poziomu usług, a nawet liczby gwiazdek, dopóki kondycja branży nie zacznie się poprawiać.

Konsorcja Hilton oraz InterContinental już obniżyły ratingi w niektórych lokalizacjach. Jak powiedział agencji Bloomberg były prezes Hiltona Stephen Bollenbach, utrzymywanie gwiazdek wymaga ogromnych nakładów kapitałowych. Dlatego sieci zaczynają rezygnować ze zwyczajowych prezentów, darmowych drinków czy 24-godzinnej obsługi.

Cięcia te mają choć częściowo zrekompensować wzrost kosztów spowodowany niższymi przychodami i koniecznością redukcji cen dla przyciągnięcia nowych gości.

[wyimek]30 proc. zniżkami chcą przyciągnąć gości polskie Sheratony[/wyimek]

W Polsce sieci dysponujące cztero- i pięciogwiazdkowymi hotelami na razie deklarują, że utrzymują przyjęte standardy. Ale tną koszty osobowe. – Nie przyjmujemy nowych pracowników w miejsce tych, którzy zdecydowali się odejść – mówi Agnieszka Róg-Skrzyniarz, rzecznik Starwooda w Polsce.

To sprawia, że zatrudnienie maleje. By zrekompensować braki, niektórzy pracownicy są przesuwani w inne miejsca do nowych zajęć. – Taka wymiana funkcji to dziś konieczność. Hotele przeprowadzają w tym celu wewnętrzne szkolenia – tłumaczy prezes sieci Polish Prestige Hotels Kazimierz Kowalski.

Hotelarze robią wszystko, by zwiększyć topniejącą liczbę gości. Cztery polskie Sheratony oferują od ubiegłego tygodnia obniżki cen nawet do 30 proc., podobnie warszawskie Bristol i Westin. Coraz więcej hoteli pozwala gościom indywidualnie negocjować ceny. Czy to pomoże? Raczej niewiele, bo według ekspertów, sytuacja branży będzie się pogarszać.

Międzynarodowa grupa Starwood Hotels and Resorts, do której należą m.in. marki Sheraton, Westin, Le Meridien czy St. Regis, ma pozwolić niektórym hotelom na obniżenie poziomu usług, a nawet liczby gwiazdek, dopóki kondycja branży nie zacznie się poprawiać.

Konsorcja Hilton oraz InterContinental już obniżyły ratingi w niektórych lokalizacjach. Jak powiedział agencji Bloomberg były prezes Hiltona Stephen Bollenbach, utrzymywanie gwiazdek wymaga ogromnych nakładów kapitałowych. Dlatego sieci zaczynają rezygnować ze zwyczajowych prezentów, darmowych drinków czy 24-godzinnej obsługi.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku