Wybierając wykonawców 47-km odcinka trasy A4 między Jarosławem a Korczową, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwracała uwagę nie tylko na cenę. Ważny okazał się okres udzielenia gwarancji na wykonane prace, zależało do niego 10 proc. oceny.
Na inwestycję rząd planował wydać 2,35 mld zł. Wybrał oferty o wartości 1,79 mld zł. Prace na tym odcinku mają się zakończyć do kwietnia 2012 r. 22-kilometrowy fragment trasy wybuduje grecka J&P Avax. Zaproponowała zrealizowanie inwestycji za 818,5 mln zł i udzielenie gwarancji na 120 miesięcy. Najtańszą ofertę, opiewającą na 796,4 mln zł, ale przy gwarancji na 60 miesięcy, złożyło konsorcjum Eurovii i Warbudu.
Kontrakt na budowę drugiego odcinka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce powierzyć konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Cena wynosi 969,2 mln zł, gwarancja – 84 miesiące. Mostostal Warszawa złożył ofertę tańszą o ok. 6 mln zł, jednak chciał na wykonane prace udzielić tylko 60 miesięcy gwarancji.
[wyimek]7,6 mld zł zaoszczędziła w tym roku GDDKiA na otwartych przetargach drogowych[/wyimek]
Przegrani mają dziesięć dni na złożenie odwołań. – Znaleźliśmy się na trzecim miejscu, więc najprawdopodobniej nie będziemy się od decyzji odwoływać – mówi Agnieszka Kuźma-Filipek, rzeczniczka Mostostalu Warszawa.