Zgodnie z porozumieniem, które jest rezultatem negocjacji ostatnich dni w Londynie, ostateczna umowa zostanie podpisana w pierwszym kwartale przyszłego roku. Cała sprzedaż zaś zakończona zostanie w drugim kwartale 2010 r.
Ford oznajmił, że spółka będzie współpracować z Volvo w wielu sektorach. Nie zamierza jednak zachować w nim części udziałów i nie będzie widniał jako jego właściciel w jakiejkolwiek formie.
Według informacji agencji TT, porozumienie osiągnięto, co do 68 punktów, min w sprawie struktury produkcji i planów inwestycyjnych. Nie wiadomo jednak nadal, jak będzie wyglądać sfinansowanie transakcji. Choć zdaniem Sörena Carlssona, szefa związków zawodowych Unionen w Volvo PV w Göteborgu strony miały się porozumieć co do finansowych i handlowych warunków umowy. Według doniesień Aftonbladet suma za którą Ford sprzedaje Volvo to 15 mld szwedzkich koron. Szwedzki rzecznik prasowy Geely Anders Fogel nie chce jednak tej sumy komentować.
Ford i Geely uporały się też z najważniejszym problemem: w jaki sposób Gelley i Volvo będzie współpracować wobec sowich patentów.
Ponadto Geely musi także uzyskać formalną zgodę władz zanim będzie można uznać transakcję za ukończoną.