Opel zebrał na 5-drzwiową Astrę IV już 100 tys. zamówień. Popularność modelu jest tak duża, że gliwicka fabryka uruchamia trzecią zmianę i zwiększa zatrudnienie o 150 osób. Docelowo będzie w niej pracować 3200 osób. Fabryka prawdopodobnie zaprzestanie budowy Astry Classic, bo musi wygospodarować miejsce na nowsze modele. Jeżeli popyt na Astrę IV utrzyma się, jej roczna produkcja w Gliwicach sięgnie 200 tys. sztuk. Przy pracy na 3 zmiany gliwicka fabryką będzie funkcjonować na 112 procent mocy, zaś gdyby doszło do zmniejszenia zapotrzebowania, zatrudnienie spadnie do dwóch zmian, a wykorzystanie mocy do 82 procent.
Zakład będzie wypuszczać najnowszą Astrę w wersji 5- i 3-drzwiowej oraz sedan, ponieważ w tym rejonie Europy wersja 4-drzwiowa cieszy się największym powodzeniem. Z kolei brytyjska fabryka w Ellesmere Port poza hatchbackiem rozpocznie produkcję Astry kombi, której premierowy pokaz odbędzie się w Paryżu. Kombi jest bardziej popularne w Europie Zachodniej niż w nowych krajach członkowskich UE. Nie jest jasna przyszłość FSO. Chevrolet zaprezentował koncepcyjne Aveo, którego produkcja ruszy w przyszłym roku w Korei. W komunikacie Chevroleta nie wymieniono FSO jako przyszłego miejsca montażu tego modelu.