Rok wcześniej wyniosła ona 733 mln złotych, a jej lwią część pochłonęły nieudolnie przeprowadzone transakcje zabezpieczające ceny paliwa.

Na ostateczny wynik za 2009 r. wpłynęły poważnie koszty restrukturyzacji – 139 mln złotych. Złożyły się na to redukcje zatrudnienia, nowy program emerytalny, zmiany płacowe w firmie. Zrestrukturyzowany został także dług spółki, który wynosi 1,867 mld złotych, ale jego obsługa jest mniej kosztowna dzięki nowym umowom z bankami.

Zdaniem właściciela przewoźnika – Ministerstwa Skarbu, restrukturyzacja postępuje zbyt wolno. – Chętnie bym ją przyspieszył, skoro mam przyzwolenie, ale nie mam za co – powiedział „Rz” Sebastian Mikosz. Na dodatkowe pieniądze LOT nie ma co liczyć.

[wyimek]119 mln zł gotówki miał w 2009 r. LOT, o 77 mln więcej niż w 2008 r.[/wyimek]

Liczba przewiezionych pasażerów wyniosła w 2009 r. 4,102 mln na trasach regularnych i czarterowych. Jednak w komunikacji regularnej LOT przewiózł o ok . 300 tys. pasażerów mniej niż rok wcześniej. Mniejsze były także przychody – 2,724 mld zł wobec 2,856 mld rok temu. Na trudny dla lotnictwa rok nałożyły się agresywne promocje, które pomogły wypełnić samoloty, ale zmniejszyły jednostkowe ceny biletów.

Wyniki I kwartału 2010 r. pokazują, że i ten rok będzie niełatwy. Wzrosła liczba pasażerów z 705 do 896 tys. (łącznie z czarterami – 59 tys.), ale jednocześnie spadły przychody ze sprzedaży z 596 do 559 mln złotych. Strata w I kwartale wyniosła 60 mln złotych.