Już przeszło 150 tys. zamówień złożono w całej Europie na produkowanego w Gliwicach Opla Astrę IV. - Wszystko wskazuje, że pobita zostanie prognoza, zakładająca na ten rok sprzedaż 180 tys. sztuk tego samochodu - mówi rzecznik General Motors Poland Przemysław Byszewski. Nową Astrę produkują dwie fabryki: oprócz General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach samochód powstaje także w brytyjskich zakładach w Ellsmere Port.
Tegoroczne plany produkcyjne Gliwic przekraczają 162 tys. sztuk samochodów, w zdecydowanej większości nowej Astry. Gliwicka fabryka pracuje już na trzy zmiany: gdy w drugim tygodniu czerwca osiągnie pełną wydajność, taśm będzie wtedy zjeżdżać 35 aut na godzinę. Już w kwietniu produkcja fabryki przekroczyła 12 tys. samochodów, czyli była o ponad połowę wyższa niż przed rokiem. Podobnie było w dwóch wcześniejszych miesiącach. Ta dynamika pozwoliła zwiększyć rynkowy udział Opla w polskim rynku o 4,6 proc., do 15,9 proc.
Popyt na Astrę IV przełożył się na polską statystykę sprzedaży marek w segmencie aut kompaktowych. Za pierwsze cztery miesiące 2010 roku Astra jest już liderem sprzedaży: według Instytutu Samar, model znalazł 3708 nabywców, co oznacza 70-procentowy wzrost w porównaniu do ubiegłego roku (czyli do sprzedaży Astry III i Classic). Na drugim miejscu zestawienia znajduje się Ford Focus (3128 sprzedanych aut, 3- procentowy wzrost) a po nim Volkswagen Golf (2875 szt. sprzedanych, ponad 20-procentowy spadek).
- Cały czas przyjmujemy dużą liczbę zamówień na Astrę IV - mówi Piotr Mozdyniewicz, właściciel katowickiej firmy MM Cars, dealer Opla. Zaznacza jednak, że słaby jest cały rynek aut. Gdyby nie bessa, kupujących byłoby dużo więcej. We wrześniu Opel zaprezentuje kolejny model Astry IV - wersję kombi, która będzie określana jako Sports Tourer. Ten model nie będzie jednak produkowany w Gliwicach - otrzymają go zakłady w Ellsmere Port.