Należąca do General Motors marka Chevrolet, która od jesieni ubiegłego roku uzyskała wskutek restrukturyzacji koncernu większą autonomię, zwiększyła w czerwcu sprzedaż na polskim rynku.

Klientów znalazło 518 aut, tj. o 23,3 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2009 roku. Znacznie lepsze są także rezultaty sprzedaży w porównaniu do maja 2010 roku - wzrosły o 22,7 proc. Chevrolet Poland, importer aut do Polski podaje, że jest to najlepszy wynik uzyskany w czerwcu od początku wejścia tej marki na rynek, czyli od połowy 2004 roku. - Liczymy, że zdołamy utrzymać ten dobry trend, zwłaszcza że właśnie uatrakcyjniamy naszą ofertę wprowadzając obniżki na niektóre modele - mówi rzecznik Chevrolet Poland Wojciech Osoś.

Łączna sprzedaż Chevroleta na polski rynku w okresie styczeń - czerwiec wyniosła 3099 sztuk. Czerwcowy wzrost sprzedaży jest o tyle istotny, że marka do tej pory nie sprzedawała zbyt wielu aut do firmowych flot i nastawiona była głownie na klientów indywidualnych. Tymczasem popyt tej grupy w tym roku bardzo mocno osłabł.

W Polsce Chevrolet sprzedaje przede wszystkim małe Aveo, którego udział w sprzedaży sięga 52 proc. Kolejne modele to kompakty: Lacetti - 15 proc. sprzedaży oraz jego następca Cruze - 13 proc. Systematycznie rośnie udział średniej wielkości SUV-a, czyli modelu Captiva, który obecnie wynosi 7 proc. Od niedawna w ofercie Chevroleta jest także małe auto miejskie - Spark.