- Podtrzymujemy naszą rekomendację "kupuj" dla akcji firmy - mówi "Rz" analityk Adrian Kyrcz. Podkreśla, że odkąd Dom Maklerski IDMSA zajmuje się grupą Integer.pl (czyli od czerwca ub.r.), rekomendacja "kupuj" dominuje w analizach dotyczących tej spółki. - Zdarzało się, że zamiast "kupuj" rekomendowaliśmy "trzymaj", ale zawsze musieliśmy później rewidować nasze oceny w górę, bo po upublicznieniu danych przez spółkę okazywało się, że nasze przewidywania były zbyt konserwatywne i wynikały z niedoceniania firmy - mówi Kyrcz.
Integer.pl zaskakuje zapewne nie tylko analityków. Firma jako jedna z nielicznych, nawet w kryzysie, gdy większość spółek giełdowych borykała się ze spadkami, notowała zyski i stale odbiera klientów swojemu największemu konkurentowi: Poczcie Polskiej.
Choć Integer.pl swoje wyniki za drugi kwartał br. przedstawi dopiero na koniec sierpnia, analitycy już teraz prognozują dalsze wzrosty przychodów i zysków grupy. - Kwartalnie przychody mogą sięgnąć 47,7 mln zł - twierdzi Adrian Kyrcz. To oznacza 50 procentowy wzrost rok do roku i 10 procentowy wzrost kwartał do kwartału. Na wyższą sprzedaż wpływają przede wszystkim wzrosty w liczbie przesyłek pocztowych, które dostarcza grupa. Podczas, gdy w drugim kwartale 2009 r. grupa dostarczała 16 mln przesyłek, w pierwszym kwartale tego roku już 31 mln a w drugim kwartale 2010 r. już 35 milionów.
- Poczta Polska na pewno odczuła konkurencję ze strony Integer.pl i zareagowała na przełomie roku wprowadzając niższe cenniki na niektóre swoje usługi. Jednak po wolumenach Integer.pl w pierwszym i drugim kwartale widać, że nie udało się Poczcie zatrzymać odchodzenia dużych klientów, szczególnie, że prywatny operator nadal ma ceny niższe od Poczty i proponuje lepszą jakość usług - ocenia Kyrcz.
Na wyniki grupy wpływają koszty wprowadzenia usługi Paczkomaty24/17 (to automaty, które umożliwiają nadawanie i odbieranie paczek o każdej porze przez siedem dni w tygodniu). W drugim kwartale - według oceny analityków koszty związane z wprowadzeniem usługi wyniosą 1,5 mln zł. (0,5 mln zł w pierwszym kwartale) - Mimo takich kosztów grupa zanotuje 4,5 mln zysku co oznacza 70 procentowy wzrost rok do roku - zauważa Kyrcz i dodaje: - Gdy koszty związane z reklamowaniem paczkomatów przestaną obciążać Integer.pl, wyniki grupy poszybują w górę.