Największe środki zostały zarezerwowane na nowe drogi. W ramach rządowego programu „Infrastruktura i środowisko” Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na budowę nowych autostrad i dróg ekspresowych ma do dyspozycji 11,1 mld euro (ok. 44 mld zł). Za te pieniądze ma powstać około tysiąca km nowych autostrad i ok. 2 tys. km dróg ekspresowych. Z kolei 3 mld euro (ok. 12 mld zł) na wsparcie infrastruktury drogowej zarezerwowały władze województw w ramach swoich regionalnych programów operacyjnych. Za te pieniądze chcą zbudować 6,9 tys. km dróg wojewódzkich.
W tym roku GDDKiA może liczyć na zwrot z Komisji Europejskiej ok. 3,5 mld zł. Przyszły rok ma być pod tym względem lepszy. Jak szacuje Anna Siejda, dyrektor centrum unijnych projektów transportowych, Bruksela może nam zwrócić w 2011 roku ok. 15 mld zł. Środki na wkład własny pochodzą głównie z emisji obligacji infrastrukturalnych przez Bank Gospodarstwa Krajowego i kredytów z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Unijne wsparcie budowy nowych torów wyniesie do 2015 roku prawie 5,4 mld euro (ok.
20 mld zł), z tego ok. 320 mln euro (ok. 1,3 mld zł) to środki, które na ten cel zarezerwowali marszałkowie. Jak deklaruje Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK, do końca roku do Centrum Unijnych Projektów Transportowych trafią projekty kolejowe warte 15 – 16 mld zł. By sięgnąć po unijne dotacje, PKP PLK potrzebuje jednak 4 mld zł na wkład własny. Te zgodził się nam pożyczyć Europejski Bank Inwestycyjny.
Władze samorządowe zarezerwowały na inwestycje kolejowe ponad 1,3 mld zł ze środków unijnych w ramach regionalnych programów operacyjnych. Kolejne 532 mln zł mają dołożyć PKP Polskie Linie Kolejowe. Środki mają pochodzić z budżetu państwa.