W pierwszym kwartale roku fiskalnego (sierpień-październik) zysk EBITDA producenta luksusowych aut wzrósł do 395 mln euro. W analogicznym okresie w zeszłym roku firma miała zysk na poziomie 52 mln euro. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 80 proc. osiągające 2,1 mld euro.
Cayenne, najchętniej kupowany model Porsche, był w tym czasie wręcz rozchwytywany. Sprzedaż popularnego SUVa podwoiła się osiągając poziom 10292 sztuk. Czterodrzwiowy model Panamera również można uznać za konia pociągowego wyników Porsche. Limuzyna rozeszła się w ilości 5778 sztuk co jest wynikiem niemal dwa razy lepszym niż przed rokiem.
Sprzedaż aut Porsche w Europie wzrosła o 63 proc osiągając 7082 sztuk aut z czego 2318 samochodów rozeszło się na niemieckim rynku. Na terenie Ameryki Północnej spzredano 6632 samochody.
- Porsche kontynuuje kurs w kierunku wzrostu dochodów – powiedział Matthias Mueller, prezes Porsche AG
Porsche jest w trakcie fuzji z Volkswagenem, który jest największym producentem samochodów w Europie i ma już pod swoimi skrzydłami takie marki jak Audi, Skoda, Seat, Lamborghini czy Bentley.