Porsche: Panamera i Cayenne ciągną sprzedaż

Niemiecki producent samochodów ma doskonałe wyniki. Zysk operacyjny za okres od sierpnia do października wzrósł siedmiokrotnie w stosunku do zeszłego roku

Publikacja: 25.11.2010 13:45

Porsche: Panamera i Cayenne ciągną sprzedaż

Foto: Bloomberg

W pierwszym kwartale roku fiskalnego (sierpień-październik) zysk EBITDA producenta luksusowych aut wzrósł do 395 mln euro. W analogicznym okresie w zeszłym roku firma miała zysk na poziomie 52 mln euro. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 80 proc. osiągające 2,1 mld euro.

Cayenne, najchętniej kupowany model Porsche, był w tym czasie wręcz rozchwytywany. Sprzedaż popularnego SUVa podwoiła się osiągając poziom 10292 sztuk. Czterodrzwiowy model Panamera również można uznać za konia pociągowego wyników Porsche. Limuzyna rozeszła się w ilości 5778 sztuk co jest wynikiem niemal dwa razy lepszym niż przed rokiem.

Sprzedaż aut Porsche w Europie wzrosła o 63 proc osiągając 7082 sztuk aut z czego 2318 samochodów rozeszło się na niemieckim rynku. Na terenie Ameryki Północnej spzredano 6632 samochody.

- Porsche kontynuuje kurs w kierunku wzrostu dochodów – powiedział Matthias Mueller, prezes Porsche AG

Porsche jest w trakcie fuzji z Volkswagenem, który jest największym producentem samochodów w Europie i ma już pod swoimi skrzydłami takie marki jak Audi, Skoda, Seat, Lamborghini czy Bentley.

W sierpniu 2009 roku Volkswagen podjął decyzję o przejęciu 49,9 procent akcji Porsche. Do października przyszłego roku luksusowa marka ma się stać w pełni częścią koncernu w Wolfspurga. Porsche zostanie dziesiątą z kolei marką należącą do Volkswagena, co z pewnością wzmocni tego potentata,

Początkowo to Porsche planowało wrogie przejęcie Volkswagena poprzez zaciągnięcie gigantycznej pożyczki opiewającej na 10 mld euro, jednak kryzys na rynku pokrzyżował plany producenta sportowych samochodów i doprowadził do odwrotnej sytuacji.

W pierwszym kwartale roku fiskalnego (sierpień-październik) zysk EBITDA producenta luksusowych aut wzrósł do 395 mln euro. W analogicznym okresie w zeszłym roku firma miała zysk na poziomie 52 mln euro. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 80 proc. osiągające 2,1 mld euro.

Cayenne, najchętniej kupowany model Porsche, był w tym czasie wręcz rozchwytywany. Sprzedaż popularnego SUVa podwoiła się osiągając poziom 10292 sztuk. Czterodrzwiowy model Panamera również można uznać za konia pociągowego wyników Porsche. Limuzyna rozeszła się w ilości 5778 sztuk co jest wynikiem niemal dwa razy lepszym niż przed rokiem.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne