Jak podaje eMarketer, sprzedaż iPadów rozpędzi się w ciągu dwóch najbliższych lat. W przyszłym roku wzrośnie o więcej niż dwa razy i dobije do 19,4 milionów sztuk, a w kolejnym - przekroczy już 30 milionów. iPady wciąż będą wtedy stanowić gros tabletów (69 proc.) sprzedawanych wtedy w USA - w 2012 roku Amerykanie kupią 40,6 miliona wszystkich tabletów (70 proc. więcej niż w 2011 roku). W przyszłym roku wszystkich tabletów sprzeda się za oceanem 24 miliony, dwa i pół raza więcej niż w tym (9,7 mln).
Oczywiście zainteresowanie tymi urządzeniami jest najwyższe wśród najzamożniejszych Amerykanów. Wśród gospodarstw domowych, w których dochody wynoszą co najmniej 75 tys. dolarów nasycenie tabletami wynosi 9 proc. - podawali niedawno autorzy Pew Internet & American Life Project. Jednak już w gospodarstwach nawet tylko trochę uboższych ten odsetek spada.
Także w Polsce cena jest poważną przeszkodą w rozwijaniu sprzedaży tego gadżetu. Jak mówi "Rz" niedawno Piotr Kubiszewski, prezes e-Kiosku, spółki, która dystrybuuje elektroniczne wydania gazet i czasopism w Polsce, iPad sprzedawany od niedawna w dużych sieciach handlujących sprzętem RTV, nie będzie się tu cieszył tak szerokim zainteresowaniem, jak na Zachodzie. - 3 tys. złotych za taki tablet, to jednak dużo - mówił.