Reklama

W 2010 r. urosły przychody Mokate

W 2010 r. czołowy producent cappuccino w Polsce zwiększył przychody o kilkanaście procent. Zawdzięcza to m.in. większej sprzedaży kaw w Polsce

Publikacja: 08.02.2011 14:32

W 2010 r. urosły przychody Mokate

Foto: Fotorzepa, Piotr Kowalczyk

— W 2010 r. sprzedaż naszych kaw na polskim rynku wzrosła o 12,2 proc. w ujęciu ilościowym i o 10,1 proc. w ujęciu wartościowym — mówi "Rz" Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate, czołowego producenta kawy i herbaty w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji.

W tym samym czasie, jak dodaje Mokrysz, łączna sprzedaż kawy w naszym kraju zwiększyła się odpowiednio o 3,1proc. i 4,3 proc. Szacuje się, że w ciągu roku Polacy wydają na kawę już ponad 3 mld zł.

— Ubiegłoroczny wzrost wartości rynku nie był spowodowany tylko podwyżką cen produktów, lecz przede wszystkim zmianami jego struktury. Wzrósł segment kaw premium, pojawili się także klienci poszukujący nowości — wyjaśnia Adam Mokrysz.

Mokate jest liderem na segmentu cappuccino, który urósł ubiegłym roku o 13,2 proc. Udziały firmy przekraczają w nim 70 proc. W 2010 r. Mokate zwiększyło wartość sprzedaży cappuccino o 9,1 proc.

W ubiegłym roku Polacy kupili o około jedną trzecią kaw ziarnistych więcej niż w 2009 r. Mokate zajmuje na nim piąte miejsce. Udziały firmy wynoszą ok. 6,5 proc

Reklama
Reklama

W ubiegłym roku przychody grupy Mokate przekroczyły 500 mln zł. W porównaniu do 2009 r. były wyższe o kilkanaście procent. 55 proc. przychodów stanowiła sprzedaż zagraniczna. — Eksport w dalszym ciągu będzie dla nas priorytetem. Aktualnie koncentrujemy się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Dalekiego i Bliskiego Wschodu — mówi Adam Mokrysz i zapowiada wejście firmy na kolejne rynki.

Obecnie Mokate sprzedaje swoje produkty do ponad 60 krajów. Jednym z głównych towarów eksportowych są półprodukty z mleka tzw. zabielacze i spieniacze wykorzystywane w przemyśle spożywczym. — Udało się nam z półproduktami dotrzeć do ponad 50 krajów, konkurując skutecznie z Holendrami, którzy jeszcze w ubiegłej dekadzie byli dostawcami półproduktów do Mokate — mówi Adam Mokrysz. —Obecnie pracujemy nad nową propozycją towarową, adresowaną do sieci automatów z gorącymi napojami i do gastronomii — dodaje.

W 2010 r. firma wydała w zwiększenie mocy produkcyjnych oko. 40 mln zł. W planach ma kolejne inwestycje. W latach 2011-2012 zdolności produkcyjne w zakładach w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama