— W 2010 r. sprzedaż naszych kaw na polskim rynku wzrosła o 12,2 proc. w ujęciu ilościowym i o 10,1 proc. w ujęciu wartościowym — mówi "Rz" Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate, czołowego producenta kawy i herbaty w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji.
W tym samym czasie, jak dodaje Mokrysz, łączna sprzedaż kawy w naszym kraju zwiększyła się odpowiednio o 3,1proc. i 4,3 proc. Szacuje się, że w ciągu roku Polacy wydają na kawę już ponad 3 mld zł.
— Ubiegłoroczny wzrost wartości rynku nie był spowodowany tylko podwyżką cen produktów, lecz przede wszystkim zmianami jego struktury. Wzrósł segment kaw premium, pojawili się także klienci poszukujący nowości — wyjaśnia Adam Mokrysz.
Mokate jest liderem na segmentu cappuccino, który urósł ubiegłym roku o 13,2 proc. Udziały firmy przekraczają w nim 70 proc. W 2010 r. Mokate zwiększyło wartość sprzedaży cappuccino o 9,1 proc.
W ubiegłym roku Polacy kupili o około jedną trzecią kaw ziarnistych więcej niż w 2009 r. Mokate zajmuje na nim piąte miejsce. Udziały firmy wynoszą ok. 6,5 proc