W 2010 r. urosły przychody Mokate

W 2010 r. czołowy producent cappuccino w Polsce zwiększył przychody o kilkanaście procent. Zawdzięcza to m.in. większej sprzedaży kaw w Polsce

Publikacja: 08.02.2011 14:32

W 2010 r. urosły przychody Mokate

Foto: Fotorzepa, Piotr Kowalczyk

— W 2010 r. sprzedaż naszych kaw na polskim rynku wzrosła o 12,2 proc. w ujęciu ilościowym i o 10,1 proc. w ujęciu wartościowym — mówi "Rz" Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate, czołowego producenta kawy i herbaty w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji.

W tym samym czasie, jak dodaje Mokrysz, łączna sprzedaż kawy w naszym kraju zwiększyła się odpowiednio o 3,1proc. i 4,3 proc. Szacuje się, że w ciągu roku Polacy wydają na kawę już ponad 3 mld zł.

— Ubiegłoroczny wzrost wartości rynku nie był spowodowany tylko podwyżką cen produktów, lecz przede wszystkim zmianami jego struktury. Wzrósł segment kaw premium, pojawili się także klienci poszukujący nowości — wyjaśnia Adam Mokrysz.

Mokate jest liderem na segmentu cappuccino, który urósł ubiegłym roku o 13,2 proc. Udziały firmy przekraczają w nim 70 proc. W 2010 r. Mokate zwiększyło wartość sprzedaży cappuccino o 9,1 proc.

W ubiegłym roku Polacy kupili o około jedną trzecią kaw ziarnistych więcej niż w 2009 r. Mokate zajmuje na nim piąte miejsce. Udziały firmy wynoszą ok. 6,5 proc

W ubiegłym roku przychody grupy Mokate przekroczyły 500 mln zł. W porównaniu do 2009 r. były wyższe o kilkanaście procent. 55 proc. przychodów stanowiła sprzedaż zagraniczna. — Eksport w dalszym ciągu będzie dla nas priorytetem. Aktualnie koncentrujemy się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Dalekiego i Bliskiego Wschodu — mówi Adam Mokrysz i zapowiada wejście firmy na kolejne rynki.

Obecnie Mokate sprzedaje swoje produkty do ponad 60 krajów. Jednym z głównych towarów eksportowych są półprodukty z mleka tzw. zabielacze i spieniacze wykorzystywane w przemyśle spożywczym. — Udało się nam z półproduktami dotrzeć do ponad 50 krajów, konkurując skutecznie z Holendrami, którzy jeszcze w ubiegłej dekadzie byli dostawcami półproduktów do Mokate — mówi Adam Mokrysz. —Obecnie pracujemy nad nową propozycją towarową, adresowaną do sieci automatów z gorącymi napojami i do gastronomii — dodaje.

W 2010 r. firma wydała w zwiększenie mocy produkcyjnych oko. 40 mln zł. W planach ma kolejne inwestycje. W latach 2011-2012 zdolności produkcyjne w zakładach w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

— W 2010 r. sprzedaż naszych kaw na polskim rynku wzrosła o 12,2 proc. w ujęciu ilościowym i o 10,1 proc. w ujęciu wartościowym — mówi "Rz" Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate, czołowego producenta kawy i herbaty w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji.

W tym samym czasie, jak dodaje Mokrysz, łączna sprzedaż kawy w naszym kraju zwiększyła się odpowiednio o 3,1proc. i 4,3 proc. Szacuje się, że w ciągu roku Polacy wydają na kawę już ponad 3 mld zł.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?