Reklama
Rozwiń
Reklama

TNT sprawdził preferencje studentów logistyki

Wyraźna ścieżka rozwoju kariery, dostęp do szkoleń i globalny zasięg działania firmy - to dla młodych ludzi cechy wymarzonego pracodawcy w branży logistycznej

Publikacja: 25.05.2011 12:42

Firma kurierska TNT Express przeprowadziła ankietę wśród studentów podczas Logistycznych Targów Pracy, które w kwietniu odbyły się na Politechnice Warszawskiej. Teraz zaprezentowała wyniki badania.

Młodych ludzi, głównie studentów kierunków logistycznych, pytano o to, czym kierują się przy wyborze pracodawcy. Najważniejsze okazały się być na profil działalności firmy i opinia rynkowa o przedsiębiorstwie.

Młodzi ludzie są optymistami: 53 procent dobrze ocenia własną sytuację na rynku pracy pod względem możliwości znalezienia pracy stosownie do posiadanych kwalifikacji. Obawy wyraża tylko 7 proc. badanych. Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym deklaruje blisko 90 proc. studentów logistyki. Większość - ok. 49 proc. poszukuje pracy w obszarze dystrybucji i magazynowania, niemal co czwarty - w sprzedaży lub obsłudze klienta.

- Warunkiem satysfakcjonującej pracy jest zamiłowanie do niej i zainteresowanie branżą. To z pewnością domena młodych logistyków, którzy, zapytani o najważniejsze dla branży w Polsce wydarzenia ostatniej dekady, bezbłędnie je wskazali – komentuje wyniki ankiety Rafał Dziura, dyrektor sprzedaży i marketingu TNT Express Poland

Najczęściej za kamień milowy ostatniego dziesięciolecia uznawano wejście Polski do strefy Schengen i związane z akcesją otwarcie granic. Młodzi ludzie wskazywali również na rewolucję technologiczną i wdrożenie nowoczesnych technologii informatycznych, pozwalających na lepszą mobilność firm na rynku. W kontekście najważniejszych zjawisk podkreślali inwestycje zagraniczne, a także rozwój infrastruktury operacyjnej i drogowej w Polsce. Ważna dla branży była oczywiście decyzja o zorganizowaniu w naszym kraju Euro2012 - podkreślali studenci.

Reklama
Reklama

Badanie zostało przeprowadzone metodą ankietową w dniach 7-8 kwietnia 2011, objęło 118 studentów uczelni państwowych i niepublicznych m.in. z Chorzowa, Poznania, Szczecina, Wałbrzycha, Warszawy.

Firma logistyczna TNT Express należy do czołówki firm kurierskich obsługujących klientów instytucjonalnych. Tygodniowo przewozi 4,4 mln paczek, dokumentów i frachtów do ponad 200 krajów. Ma ponad 2,4 tys. oddziałów , punktów przeładunkowych oraz centrów sortowania. Zatrudnia ponad 78 tys. pracowników na całym świecie.

Firma kurierska TNT Express przeprowadziła ankietę wśród studentów podczas Logistycznych Targów Pracy, które w kwietniu odbyły się na Politechnice Warszawskiej. Teraz zaprezentowała wyniki badania.

Młodych ludzi, głównie studentów kierunków logistycznych, pytano o to, czym kierują się przy wyborze pracodawcy. Najważniejsze okazały się być na profil działalności firmy i opinia rynkowa o przedsiębiorstwie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama