Niższe zyski PGF

Polska Grupa Farmaceutyczna reorganizuje się. Do końca roku planuje wydzielić ze spółki-matki osobną spółkę zajmującą się hurtową sprzedażą do aptek, w 100 proc. zależną od PGF - poinformował prezes Jacek Szwajcowski

Publikacja: 30.08.2011 17:18

- Wydzielenie hurtu do aptek, który jest najstarszą częścią naszej organizacji, będzie miało aspekt organizacyjny i powinno pomóc w zarządzaniu holdingiem. Chcemy mieć cztery linie biznesowe, za które odpowiedzialne będą cztery osoby – mówił dziś Szwajcowski, prezentując wyniki grupy za I półrocze.

Główne linie biznesowe PGF to: hurt do aptek (pod marką PGF - za ten obszar działalności odpowiada 13 spółek, zlokalizowanych w największych miastach Polski); hurt do szpitali, realizowany przez spółkę PGF Urtica, która zaopatruje ponad 80 proc. szpitali w Polsce; detal (za rozwój detalicznej dystrybucji farmaceutyków w Europie Środkowej i Wschodniej odpowiedzialna jest spółka Central European Pharmaceutical Distribution N.V.) oraz usługi dla producentów, dostarczane przez spółkę Pharmalink, na które składają się głównie usługi logistyczne, usługi call center oraz dystrybucja bezpośrednia.

W I półroczu 2011 r. hurt do aptek stanowił 49 proc. przychodów ze sprzedaży całej grupy. Reorganizacja ma dać oszczędności grupie.

Notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor farmaceutyków miał 5,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kwartale 2011 r. wobec 19,20 mln zł zysku rok wcześniej.  Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 15,45 mln zł wobec 29,52 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 1,56 mld zł wobec 1,4 mld zł rok wcześniej.

Po ogłoszeniu wyników akcje spółki tracą 3,6 proc.

PGF zaopatruje prawie 9 tys. aptek w Polsce w tym; 2280 aptek w programie "Dbam o Zdrowie", 4700 aptek prywatnych oraz 1720 aptek sieciowych, oferując 25 tys. preparatów ze wszystkich grup terapeutycznych.  Spółka współpracuje w ramach tego segmentu  z 750 dostawcami.

Rynek hurtowy w Polsce w II kwartale 2011 r. wzrósł o 2 proc. w skali roku do 6,3 mld zł sprzedaży, zaś w I półroczu sprzedaż wyniosła 13,4 mld zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rok do roku.

PGF spodziewa się, że w przyszłym roku dynamika wzrostu przychodów grupy wyniesie około 10 proc., a rentowność netto na poziomie 1 proc.

- Wydzielenie hurtu do aptek, który jest najstarszą częścią naszej organizacji, będzie miało aspekt organizacyjny i powinno pomóc w zarządzaniu holdingiem. Chcemy mieć cztery linie biznesowe, za które odpowiedzialne będą cztery osoby – mówił dziś Szwajcowski, prezentując wyniki grupy za I półrocze.

Główne linie biznesowe PGF to: hurt do aptek (pod marką PGF - za ten obszar działalności odpowiada 13 spółek, zlokalizowanych w największych miastach Polski); hurt do szpitali, realizowany przez spółkę PGF Urtica, która zaopatruje ponad 80 proc. szpitali w Polsce; detal (za rozwój detalicznej dystrybucji farmaceutyków w Europie Środkowej i Wschodniej odpowiedzialna jest spółka Central European Pharmaceutical Distribution N.V.) oraz usługi dla producentów, dostarczane przez spółkę Pharmalink, na które składają się głównie usługi logistyczne, usługi call center oraz dystrybucja bezpośrednia.

Biznes
Cyberataki w systemy produkcji – polskie firmy nie są na nie gotowe
Biznes
Czy Nawrocki obniży ceny prądu? Ukraina atakuje Most Kerczeński
Biznes
Minecraft uratował kinom półrocze
Biznes
Może być pirackie, byle zachodnie. Rosjanie nie chcą rosyjskiego IT
Biznes
Ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta wreszcie na liście prac rządu
Biznes
Prezydent kontra rząd? Biznes wzywa do współpracy
Biznes
Co nowy prezydent powinien zrobić w obronności?