Tegoroczna Gwiazdka zdominowana została przez elektroniczne gadżety, wśród których prym wiodły telefony komórkowe i tablety – wynika z raportów dotyczących rynku mobilnego na świecie.
Andy Rubin, szef pionu mobilnego w Google'u, ogłosił, że w dniach 24 – 25 grudnia aktywowanych zostało 3,7 mln nowych urządzeń korzystających z systemu operacyjnego Android (udostępnianego przez firmę Google). To ponad pięciokrotnie więcej niż zwykły dzień, kiedy to średnio uruchamianych jest 700 tys. Androidowych telefonów i tabletów.
Tę zawrotną liczbę przebił jednak Apple, dla którego ostatni kwartał tego roku najprawdopodobniej okaże się rekordowy. Analitycy przewidują, że od października do końca grudnia sprzedanych zostało 28 – 30 mln iPhone'ów, zaś liczbę rozprowadzonych na rynku iPadów szacuje się na 18-19 mln egzemplarzy. Jak obliczyła firma analityczna Flurry, która śledzi nowe aktywacje urządzeń mobilnych na podstawie pobieranych na nie aplikacji, tylko w dzień Bożego Narodzenia uruchomiono łącznie aż 6,8 mln urządzeń z Androidem i systemem Apple'a, iOS-em. To 350 proc. więcej niż zazwyczaj i ponad dwukrotnie więcej niż 25 grudnia ubiegłego roku. W całym tegorocznym okresie świątecznym aktywowano blisko 8,5 mln telefonów i tabletów wyposażonych w te dwa systemy operacyjne, a w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie – po 1,5 mln urządzeń dziennie.
Jaka liczba aktywacji przypadła na każdego z rywali? Analitycy szacują, że 25 grudnia platformie Google'a przybyły 3 mln nowych urządzeń, zaś Apple'owi – około 3,8 mln.