Rabaty flotowe już przy kupnie kilku aut

Coraz więcej importerów i dilerów przyznaje obniżki flotowe drobnym przedsiębiorcom kupującym zaledwie kilka samochodów

Publikacja: 23.01.2012 03:11

W ob­ni­ża­niu kosz­tów flo­ty szcze­gól­ną ro­lę od­gry­wa­ją ra­ba­ty udzie­la­ne przy za­ku­pie sa­mo­cho­dów. Jesz­cze kil­ka lat te­mu na zna­czą­ce ob­niż­ki mo­gli li­czyć je­dy­nie ci przed­się­bior­cy, któ­rzy za­ma­wia­li kil­ka­dzie­siąt aut. Kon­ku­ren­cja na ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­nym spra­wi­ła, że ra­ba­ty flo­to­we obej­mu­ją za­ku­py kil­ku­na­stu, a na­wet kil­ku sa­mo­cho­dów. Im­por­te­rzy sto­su­ją róż­ne roz­wią­za­nia, ale licz­ba ofert skie­ro­wa­nych do drob­nych przed­się­bior­ców sta­le się zwięk­sza. – Roz­ma­wia­my tak­że z ty­mi fir­ma­mi, któ­re do­pie­ro bu­du­ją swo­je flo­ty. Ma­my pro­po­zy­cje na­wet dla tych przed­się­bior­ców, któ­rzy szu­ka­ją tyl­ko jed­ne­go sa­mo­cho­du – twier­dzi Woj­ciech Osoś, dy­rek­tor PR w Che­vro­let Po­land.

Za­zwy­czaj ofer­ta dla klien­tów fir­mo­wych usta­la­na jest na pod­sta­wie kil­ku czyn­ni­ków: – Na­sza po­li­ty­ka flo­to­wa uza­leż­nia fi­nal­ną ce­nę sa­mo­cho­du od liczby ci­tro­enów we flo­cie klien­ta, liczby sa­mo­cho­dów, ja­kie po­sia­da ogó­łem, za­ma­wia­nych mo­de­li, wer­sji wy­po­sa­że­nio­wych oraz sil­ni­ko­wych – in­for­mu­je Je­rzy Prząd­ka, dy­rek­tor han­dlo­wy Ci­tro­en Pol­ska.

Przy­kła­do­wo im­por­ter peu­ge­otów Peu­ge­ot Pol­ska ofe­ru­je przy za­ku­pie jed­ne­go ze swych po­pu­lar­nych aut do­staw­czych ra­bat w wy­so­ko­ści 29 proc. na­wet przy za­ku­pie jed­ne­go sa­mo­cho­du, je­śli tyl­ko fir­mo­wa flo­ta li­czy pięć aut. Je­śli fir­ma dys­po­nu­je dziesięcioma sa­mo­cho­da­mi, a ku­pu­je cztery, mo­że uzy­skać ra­bat w wy­so­ko­ści 32 proc. – Aby uzy­skać ra­bat flo­to­wy, przed­się­bior­ca mo­że nie mieć na­wet żad­ne­go sa­mo­cho­du. Bę­dzie na­to­miast trak­to­wa­ny jak fir­ma, je­śli przed­sta­wi nam REGON lub in­ny do­ku­ment po­twier­dza­ją­cy pro­wa­dze­nie dzia­łal­no­ści go­spo­dar­czej – mó­wi Do­ro­ta Pa­jącz­kow­ska z Peu­ge­ot Pol­ska.

Przy za­ku­pie au­ta moż­na tak­że wy­ne­go­cjo­wać od dilera sze­reg in­nych bo­nu­sów: prze­dłu­że­nie gwa­ran­cji lub wy­ku­pie­nie umo­wy utrzy­ma­nia sa­mo­cho­du (gwa­ran­cja plus ob­słu­ga ser­wi­so­wa) lub ko­rzyst­nych wa­run­ków fi­nan­so­wa­nia za­ku­pu pojazdu po­przez kre­dyt lub le­asing.

Czytaj w internecie:

- Informacje o samochodowych flotach, zarządzaniu firmowymi autami, nowościach w branży motoryzacyjnej   fleet.com.pl

- Wszystko o samochodach, ceny, dane techniczne, zdjęcia, testy i porównania aut, rabaty poszczególnych marek      www.samar.pl

- Jak przeprowadzić cięcia kosztów w firmowej flocie, co czeka floty w najbliższej przyszłości      www.fab.com.pl

 

W ob­ni­ża­niu kosz­tów flo­ty szcze­gól­ną ro­lę od­gry­wa­ją ra­ba­ty udzie­la­ne przy za­ku­pie sa­mo­cho­dów. Jesz­cze kil­ka lat te­mu na zna­czą­ce ob­niż­ki mo­gli li­czyć je­dy­nie ci przed­się­bior­cy, któ­rzy za­ma­wia­li kil­ka­dzie­siąt aut. Kon­ku­ren­cja na ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­nym spra­wi­ła, że ra­ba­ty flo­to­we obej­mu­ją za­ku­py kil­ku­na­stu, a na­wet kil­ku sa­mo­cho­dów. Im­por­te­rzy sto­su­ją róż­ne roz­wią­za­nia, ale licz­ba ofert skie­ro­wa­nych do drob­nych przed­się­bior­ców sta­le się zwięk­sza. – Roz­ma­wia­my tak­że z ty­mi fir­ma­mi, któ­re do­pie­ro bu­du­ją swo­je flo­ty. Ma­my pro­po­zy­cje na­wet dla tych przed­się­bior­ców, któ­rzy szu­ka­ją tyl­ko jed­ne­go sa­mo­cho­du – twier­dzi Woj­ciech Osoś, dy­rek­tor PR w Che­vro­let Po­land.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne