Reklama

Rabaty flotowe już przy kupnie kilku aut

Coraz więcej importerów i dilerów przyznaje obniżki flotowe drobnym przedsiębiorcom kupującym zaledwie kilka samochodów

Publikacja: 23.01.2012 03:11

W ob­ni­ża­niu kosz­tów flo­ty szcze­gól­ną ro­lę od­gry­wa­ją ra­ba­ty udzie­la­ne przy za­ku­pie sa­mo­cho­dów. Jesz­cze kil­ka lat te­mu na zna­czą­ce ob­niż­ki mo­gli li­czyć je­dy­nie ci przed­się­bior­cy, któ­rzy za­ma­wia­li kil­ka­dzie­siąt aut. Kon­ku­ren­cja na ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­nym spra­wi­ła, że ra­ba­ty flo­to­we obej­mu­ją za­ku­py kil­ku­na­stu, a na­wet kil­ku sa­mo­cho­dów. Im­por­te­rzy sto­su­ją róż­ne roz­wią­za­nia, ale licz­ba ofert skie­ro­wa­nych do drob­nych przed­się­bior­ców sta­le się zwięk­sza. – Roz­ma­wia­my tak­że z ty­mi fir­ma­mi, któ­re do­pie­ro bu­du­ją swo­je flo­ty. Ma­my pro­po­zy­cje na­wet dla tych przed­się­bior­ców, któ­rzy szu­ka­ją tyl­ko jed­ne­go sa­mo­cho­du – twier­dzi Woj­ciech Osoś, dy­rek­tor PR w Che­vro­let Po­land.

Za­zwy­czaj ofer­ta dla klien­tów fir­mo­wych usta­la­na jest na pod­sta­wie kil­ku czyn­ni­ków: – Na­sza po­li­ty­ka flo­to­wa uza­leż­nia fi­nal­ną ce­nę sa­mo­cho­du od liczby ci­tro­enów we flo­cie klien­ta, liczby sa­mo­cho­dów, ja­kie po­sia­da ogó­łem, za­ma­wia­nych mo­de­li, wer­sji wy­po­sa­że­nio­wych oraz sil­ni­ko­wych – in­for­mu­je Je­rzy Prząd­ka, dy­rek­tor han­dlo­wy Ci­tro­en Pol­ska.

Przy­kła­do­wo im­por­ter peu­ge­otów Peu­ge­ot Pol­ska ofe­ru­je przy za­ku­pie jed­ne­go ze swych po­pu­lar­nych aut do­staw­czych ra­bat w wy­so­ko­ści 29 proc. na­wet przy za­ku­pie jed­ne­go sa­mo­cho­du, je­śli tyl­ko fir­mo­wa flo­ta li­czy pięć aut. Je­śli fir­ma dys­po­nu­je dziesięcioma sa­mo­cho­da­mi, a ku­pu­je cztery, mo­że uzy­skać ra­bat w wy­so­ko­ści 32 proc. – Aby uzy­skać ra­bat flo­to­wy, przed­się­bior­ca mo­że nie mieć na­wet żad­ne­go sa­mo­cho­du. Bę­dzie na­to­miast trak­to­wa­ny jak fir­ma, je­śli przed­sta­wi nam REGON lub in­ny do­ku­ment po­twier­dza­ją­cy pro­wa­dze­nie dzia­łal­no­ści go­spo­dar­czej – mó­wi Do­ro­ta Pa­jącz­kow­ska z Peu­ge­ot Pol­ska.

Przy za­ku­pie au­ta moż­na tak­że wy­ne­go­cjo­wać od dilera sze­reg in­nych bo­nu­sów: prze­dłu­że­nie gwa­ran­cji lub wy­ku­pie­nie umo­wy utrzy­ma­nia sa­mo­cho­du (gwa­ran­cja plus ob­słu­ga ser­wi­so­wa) lub ko­rzyst­nych wa­run­ków fi­nan­so­wa­nia za­ku­pu pojazdu po­przez kre­dyt lub le­asing.

Czytaj w internecie:

Reklama
Reklama

- Informacje o samochodowych flotach, zarządzaniu firmowymi autami, nowościach w branży motoryzacyjnej   fleet.com.pl

- Wszystko o samochodach, ceny, dane techniczne, zdjęcia, testy i porównania aut, rabaty poszczególnych marek      www.samar.pl

- Jak przeprowadzić cięcia kosztów w firmowej flocie, co czeka floty w najbliższej przyszłości      www.fab.com.pl

 

W ob­ni­ża­niu kosz­tów flo­ty szcze­gól­ną ro­lę od­gry­wa­ją ra­ba­ty udzie­la­ne przy za­ku­pie sa­mo­cho­dów. Jesz­cze kil­ka lat te­mu na zna­czą­ce ob­niż­ki mo­gli li­czyć je­dy­nie ci przed­się­bior­cy, któ­rzy za­ma­wia­li kil­ka­dzie­siąt aut. Kon­ku­ren­cja na ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­nym spra­wi­ła, że ra­ba­ty flo­to­we obej­mu­ją za­ku­py kil­ku­na­stu, a na­wet kil­ku sa­mo­cho­dów. Im­por­te­rzy sto­su­ją róż­ne roz­wią­za­nia, ale licz­ba ofert skie­ro­wa­nych do drob­nych przed­się­bior­ców sta­le się zwięk­sza. – Roz­ma­wia­my tak­że z ty­mi fir­ma­mi, któ­re do­pie­ro bu­du­ją swo­je flo­ty. Ma­my pro­po­zy­cje na­wet dla tych przed­się­bior­ców, któ­rzy szu­ka­ją tyl­ko jed­ne­go sa­mo­cho­du – twier­dzi Woj­ciech Osoś, dy­rek­tor PR w Che­vro­let Po­land.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama