- Fora to, w dobie wszędobylskiego Facebooka, bardzo niedoceniane medium. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że dla wielu marek czy branż jest to najbardziej opiniotwórcze źródło dyskusji – uważa Michał Sadowski, prezes Brand24.pl.
Kolejne miejsce, po blogach, zajęły Facebook (25 proc.), mikroblogi (15 proc.) oraz blogi (10 proc.). Najwięcej wzmianek dotyczyło piwa Redd's produkowanego przez Kompanię Piwowarską, lidera rynku. W ścisłej czołówce znalazły się także Heineken i Tyskie (Kompania Piwowarska).
Najwięcej pozytywnych opinii wśród internautów zebrały marki Ciechan, Redd's (Kompania Piwowarska) oraz Kasztelan (Carlsberg Polska), a negatywów Carlsberg, Warka oraz Kasztelan.
Na Facebooku, pod względem liczby wzmianek i opinii, królowała marka Heineken. Za nią znalazły się Carlsberg, Tyskie, Harnaś (Carlsberg Polska), Redds, Wark oraz Lech (Kompania Piwowarska).
- Ogromna większość wzmianek zebranych z Facebooka pochodziła spoza fanpage'y wybranych marek piwnych. Analiza poszczególnych wpisów pokazała dodatkowo, że najwięcej wzmianek o markach piwnych pojawia się w godzinach wieczornych - często w najbliższym sąsiedztwie synonimów słów relaks i zimne – mówi Michał Sadowski.