Piwo popularne w Internecie

W Internecie najwięcej wzmianek o piwach pojawia się na forach – wynika z raportu agencji PR Publicon i firmy monitorującej internet Brand24.pl. Ich udział sięga 50 proc

Publikacja: 27.01.2012 15:12

Na Facebooku króluje marka Heineken.

Na Facebooku króluje marka Heineken.

Foto: Bloomberg

- Fora to, w dobie wszędobylskiego Facebooka, bardzo niedoceniane medium. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że dla wielu marek czy branż jest to najbardziej opiniotwórcze źródło dyskusji – uważa Michał Sadowski, prezes Brand24.pl.

Kolejne miejsce, po blogach,  zajęły Facebook (25 proc.), mikroblogi (15 proc.) oraz blogi (10 proc.). Najwięcej wzmianek dotyczyło piwa Redd's produkowanego przez Kompanię Piwowarską, lidera rynku. W ścisłej czołówce znalazły się także Heineken i Tyskie (Kompania Piwowarska).

Najwięcej pozytywnych opinii wśród internautów zebrały marki Ciechan, Redd's (Kompania Piwowarska) oraz Kasztelan (Carlsberg Polska), a negatywów Carlsberg, Warka oraz  Kasztelan.

Na Facebooku, pod względem liczby wzmianek i opinii, królowała marka Heineken. Za nią znalazły się Carlsberg, Tyskie, Harnaś (Carlsberg Polska), Redds, Wark oraz Lech (Kompania Piwowarska).

- Ogromna większość wzmianek zebranych z Facebooka pochodziła spoza fanpage'y wybranych marek piwnych. Analiza poszczególnych wpisów pokazała dodatkowo, że najwięcej wzmianek o markach piwnych pojawia się w godzinach wieczornych - często w najbliższym sąsiedztwie synonimów słów relaks i zimne – mówi Michał Sadowski.

- Marki browarów bezpośrednio kojarzą się z dobrą zabawą, dlatego ich obecność w mediach społecznościowych wydaje się oczywista. Użytkownicy Facebooka w Polsce, wśród oczekiwań związanych z interakcją z marką w tym profilu społecznościowym, wymieniają rozrywkę jako jedną z ważniejszych opcji – mówi Magdalena Górnicka, Social Media Manager.  - Jednak sama rozrywka nie wystarczy, by zbudować lojalność użytkownika. Można być przecież fanem wielu marek piw jednocześnie. Dlatego ważna jest przemyślana, wyróżniająca się strategia obecności w  mediach społecznościowych, którą marka będzie wyróżniać się od innych. Każdy brand, nawet z jednej branży, ma mniej lub bardziej sprecyzowaną grupę docelową: kibice, głównie mężczyźni lub kobiety, amatorzy sportów ekstremalnych. I to właśnie do niej powinien przede wszystkim komunikować – dodaje.

Raport agencji PR Publicon i firmy monitorującej internet  Brand24.pl.przedstawia analizę opinii internautów w oparciu o dane pochodzące z monitoringu publicznego i polskojęzycznego Internetu. Obejmuje on treści zamieszczone w Internecie od 19 do 28 listopada 2011 r. Monitoringiem objęto: Kasztelana, Ciechan, Lubelskie, Tyskie, Lecha, Żubra, Heinekena, Żywiec, Warkę, Carlsberga, Okocim, Harnasia oraz Redd's. Do badania wybrano 1110 kluczowych wzmianek związanych z tymi wybranymi markami.

- Fora to, w dobie wszędobylskiego Facebooka, bardzo niedoceniane medium. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że dla wielu marek czy branż jest to najbardziej opiniotwórcze źródło dyskusji – uważa Michał Sadowski, prezes Brand24.pl.

Kolejne miejsce, po blogach,  zajęły Facebook (25 proc.), mikroblogi (15 proc.) oraz blogi (10 proc.). Najwięcej wzmianek dotyczyło piwa Redd's produkowanego przez Kompanię Piwowarską, lidera rynku. W ścisłej czołówce znalazły się także Heineken i Tyskie (Kompania Piwowarska).

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Ekonomiści: na AI wydajemy mniej od toczącej wojnę Ukrainy
Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji