Firma jest o krok od zdobycia certyfikatu na HondaJet. Japończycy zapewniają, że są w stanie wyprodukować przynajmniej 80 takich maszyn już w przyszłym roku. Nie są to plany na wyrost, ponieważ tylko w ciągu trzech dni od ogłoszenia gotowości do produkcji Honda otrzymała 100 zamówień na ten samolot. HondaJet jest w stanie zabrać 7 pasażerów, a  największą zaletą tego samolotu są wydajne i ciche silniki, z których znany jest koncern.

Projekt budowy samolotów jest starszy, ale Japończycy badali intensywnie rynek od trzech lat przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i Europie. Michimasa Fujino, przedstawiciel Honda Aircraft na Amerykę Północną nie ukrywał we wtorek, że jest pełen optymizmu, bo lista klientów rośnie szybko. To on stał za rozwinięciem projektu, aby Honda weszła na rynek samolotów jeszcze w 1986 roku. Pomysłodawcą jest założyciel koncernu, Soichiro Honda.

Fujino uważa, że produkty Hondy będą znacznie bardziej konkurencyjne, wręcz uważa ,że będzie to rewolucja podobna do tej, jaka dokonała się w amerykańskiej motoryzacji po pojawieniu się modelu Honda Civic. — Konkurencja dotychczas jeszcze wykorzystuje technologie z lat 60 i jest w stanie sprzedać tylko 90 takich maszyn rocznie - powiedział. Miał na myśli Cessny i Embarery, które dominują  na rynku małych maszyn biznesowych. A rzeczywiście Civic dotychczas jest uważany za najbardziej niezawodne auto na rynku amerykańskim, dodatkowo jeszcze ceniony jest za wytrzymałość i niskie koszy eksploatacji. Od roku 1973, kiedy pokazała się na rynku USA stanowi niedościgniony cel dla producentów amerykańskich.