W ten sposób komórkowa sieć chce pogodzić dwa cele: podnieść swoje przychody i pozwolić młodzieży na bezpłatną komunikację.
- Osiem miesięcy temu wprowadziliśmy na rynek nową markę T-Mobile. Dziś zapowiadamy ewolucję i rewolucję marki Heyah . Stworzyliśmy nową aplikację do prowadzenia rozmów w Internecie. Do tej pory żaden z operatorów nie podjął się uruchomienia własnego komunikatora - mówił Miroslav Rakowski, prezes PTC.
Z konsumenckiego punktu widzenia Freeyah to już kolejna, po Skypie, czy Viberze aplikacja pozwalająca użytkownikom zaawansowanych aparatów komórkowych na prowadzenie rozmów za pomocą czatu, czy – głosowych - w technologii VoIP. Użytkownicy PTC swojego czasu korzystali też w podobnej formule z Gadu Gadu.
Jak zapewnia Grzegorz Bors, członek zarządu PTC, nowa aplikacja (przygotowana we współpracy z firmą Ascomp) oferowana od wczoraj użytkownikom ma kilka plusów. – Jest bezpieczna, bo mamy nad nią kontrolę. Nie pobiera danych z pakietu internetowego wykupionego przez użytkownika. Widać na niej, czy nasz potencjalny rozmówca jest on-line, czy off-line – mówił Bors.
Z Freeyah można mogą korzystać klienci wszystkich sieci komórkowych po ściągnięciu aplikacji z Android Marketu czy App Store'a. Jednak tylko użytkownicy Heyah nie zapłacą dodatkowo za transfer danych podczas prowadzenia rozmów za pomocą komunikatora.