PTC wprowadziła własny komunikator internetowy

Wolność w internetowej sieci Heyah ma od dziś nowe imię. To Freeyah – czyli komunikator internetowy, który Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel Heyah, dołączył do oferty sprzedawanej pod tą marką

Publikacja: 05.03.2012 15:06

PTC wprowadziła własny komunikator internetowy

Foto: Fotorzepa, Bartosz Zborowski Bar Bartosz Zborowski

W ten sposób komórkowa sieć chce pogodzić dwa cele: podnieść swoje przychody i pozwolić młodzieży na bezpłatną komunikację.

- Osiem miesięcy temu wprowadziliśmy na rynek nową markę T-Mobile. Dziś zapowiadamy ewolucję i rewolucję marki Heyah . Stworzyliśmy nową aplikację do prowadzenia rozmów w Internecie. Do tej pory żaden z operatorów nie podjął się uruchomienia własnego komunikatora  - mówił Miroslav Rakowski, prezes PTC.

Z konsumenckiego punktu widzenia Freeyah to już kolejna, po Skypie, czy Viberze aplikacja pozwalająca użytkownikom zaawansowanych aparatów komórkowych na prowadzenie rozmów za pomocą czatu, czy – głosowych - w technologii VoIP. Użytkownicy PTC swojego czasu korzystali też w podobnej formule z Gadu Gadu.

Jak zapewnia Grzegorz Bors, członek zarządu PTC, nowa aplikacja (przygotowana we współpracy z firmą Ascomp) oferowana od wczoraj użytkownikom ma kilka plusów.  – Jest bezpieczna, bo mamy nad nią kontrolę. Nie pobiera danych z pakietu internetowego wykupionego przez użytkownika. Widać na niej, czy nasz potencjalny rozmówca jest on-line, czy off-line – mówił Bors.

Z Freeyah można mogą korzystać klienci wszystkich sieci komórkowych  po ściągnięciu aplikacji z Android Marketu czy App Store'a. Jednak tylko użytkownicy Heyah nie zapłacą dodatkowo za transfer danych podczas prowadzenia rozmów za pomocą komunikatora.

Warunkiem skorzystania z Freeyah jest wykupienie jednego z dwóch pakietów danych: 600 MB za 15 zł miesięcznie, lub 1,2 GB za 25 zł na miesiąc.

PTC zawalczy o użytkowników Heyah kampaniami reklamowymi, ale tym razem Rakowski nie ujawnił wysokości budżetu, który wesprze promocję młodzieżowej marki.

Komunikator, choć teoretycznie rozmowy za jego pośrednictwem są darmowe, to szansa dla PTC na podniesienie ARPU (średniego przychodu od użytkownika w miesiącu). W przypadku kart pre-paid wynosiło ono w ub.r. około 13 zł.  Użytkownik Freeyah zapłaci więc na pewno więcej.

Prezes Rakowski:  - Rzuciłem wyzwanie naszemu działowi sprzedaży i liczę, że w  tym roku aplikację ściągnie 300 tys. osób .

W sumie Heyah liczy jednak na większy przyrost bazy klientów.  - Liczymy, że w tym roku uda nam się zdobyć 1 mln netto nowych użytkowników Heyah – mówił Grzegorz Bors. Nie podał, ile osób korzysta z usług pod tym brandem dziś, ale można szacować, że jest to około 3,7 mln osób. Rakowski podpowiadał, że jest ich mniej więcej tyle, ile użytkowników Tak-Taka, czyli około 50 proc. bazy użytkowników usług pre-paid w PTC, liczącej w końcu grudnia około 7,4 mln aktywnych kart SIM.

Prezes PTC potwierdził też, to, o czym pisaliśmy w piątek. Freeyah zostanie wsparty wachlarzem tanich smartfonów.  Ma się ona pokazać w poniedziałek wieczorem na stronie WWW Heyah.  Operator połączy je z ofertą typu MIX (hybryda pre-paida i abonamentu). W ten sposób telekom będzie kusił użytkowników Heyah do stopniowego przechodzenia na abonament.

Według Borsa komunikator będzie się rozwijał. Z czasem ma pozwalać na przesyłanie dużych plików multimedialnych oraz wideokonferencje.

W ten sposób komórkowa sieć chce pogodzić dwa cele: podnieść swoje przychody i pozwolić młodzieży na bezpłatną komunikację.

- Osiem miesięcy temu wprowadziliśmy na rynek nową markę T-Mobile. Dziś zapowiadamy ewolucję i rewolucję marki Heyah . Stworzyliśmy nową aplikację do prowadzenia rozmów w Internecie. Do tej pory żaden z operatorów nie podjął się uruchomienia własnego komunikatora  - mówił Miroslav Rakowski, prezes PTC.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?